Jag slamsuger då jag har matat mina 15 discusar mfl 6 ggr om dagen med oxhjärtemix! Har nu introducerat nya sorter och hoppas nu på lite mindre skit i vattnet, vilket kan göra karet mer lättskött, dvs mindre delvattenbyten ( mängd per gång) och eventuellt slippa slamsuga (så mycket)!!!
Göra vattenbyte enklare?
Kollaps
X
-
Ja, det där är det bästaFint upplägg med bilderna.
Jag kör kolfilter, det är väl den enda skillnaden. Så fort det blir minus får jag vattenläcka på gatan utanför. Det mörkbruna vattnet gör sig inget vidare till akvarierna. Ibland går det inte att byta på två veckor men alla skräprester blir ju garanterat borta med denna lösningenKommentar
-
Jbl
jag använder jbl in and out. det kostar vatten, men funkar bra och man behöver inte ens nivåskillnad. jag kopplar den till kranen i köket, sätter på kranen och så börjar den suga. när man är nöjd, vrider man på en ventil, så börjar den fylla. köpte den på aquaristikshop.de, jag tror den gick på några hundralappar. vattenbyte i mitt 190l tar mindre än 10 min och inget spillande:-)Kommentar
-
vanlig hederlig trädgårds-slag o en gardena-koppling på kranen. inga som helst konstigheter. slamsuger gör jag aldrig. finns ingen anledning till det. mina bottnar är rena ändå.Projekt:
Kub 350L SA, 170L Malawi, Räkvas, 250L Malawi, 110L Asien kub, 408L Orinoco, Kaffebryggare-nano
Kommentar
Kommentar