Fälla

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Platy
    • January 2002
    • 140

    Fälla

    Skulle vilja ha lite tips på en bra fälla för botior och liknade svårfångade fiskar för transport till annat kar.....
  • gurkan
    • March 2003
    • 632

    #2
    2 håvar alltid bra
    corydoras.

    Kommentar

    • Helena S.
      • March 2003
      • 280

      #3
      För mig funkar det bra med två håvar, varav en vit och en grön. Jag jagar in dom i den gröna med den vita. Det funkar nog bra med två gröna också. Vita är svåra att fånga in dom med, för dom syns så bra och går långsammare i vattnet.
      -Helena S.

      Kommentar

      • JR
        • April 2003
        • 2112

        #4
        krok storlek 18 och en liten bit ärta?`*flinar lite*

        nä, men allvarligt talat... jag fångade min botia i en grotta(avlång rot) ..han ville gömma sig där såfort jag kom med håven...grottan hade två ingångar & då höll jag en håv för den ena sidan & skrämde han med handen på den andra.. & vips så simmade han rakt in i håven..
        --== Kan man inte fiska upp dem får man odla dem ==--
        http://www.skip.informatik.gu.se/~jr/akvarium/

        Kommentar

        • Platy
          • January 2002
          • 140

          #5
          Smart med två håvar......

          Nej, skämt åsido mina botsior gömmer sig mycket väl och ligger och trycker. Tanken var ju att slippa möblera om i ett väl planterat och med åtskilliga rötter arrangerat akvarium - fler tips önskas!

          Fällan, vem har ritningen på den....

          Kommentar

          • smurfmats
            • February 2003
            • 3538

            #6
            jag fångade mina botior genom att låta dem simma in i en kokosnöt. sen satte man bara för en håv framför hålet. jag vet inte varför men det tog inte många sekunder innan de rusade rakt ut o in i håven...

            mats
            tråden om fjärilars lek!

            Kommentar

            Arbetssätt...