renovering!?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • zingo_boy
    • August 2002
    • 983

    renovering!?

    hade tänkt renovera upp ett gammalt akvarium som är mer än ?? (mer än 15) år gammalt. den har en grön rostande ram runt sej (byta ut den/restuarera om den), glasrutorna är hela, men väldigt görna av alger, bottnen är av "någonting" som jag ska ta bort och ersätta med en glas skiva. är de värt att överhuvudtaget försöka renovera detta objekt som ser ut som själva den.

    visserligen är de gratis, men kräver lite "ompyssling". grejer att ha till de har jag, utom grus & ljusramp, men annars har jag filter och doppvärmare.

    men vad tycker ni (hjälp denna stackars amatör kraken!)?
  • Alva
    • May 2003
    • 434

    #2
    om du är "händig" kan du väl försöka men förbered dig på att det kanske går åt h....
    <font color="teal">//Alva som gillar fåglar och fiskar</font id="teal">

    Kommentar

    • Jonas.E
      • May 2003
      • 199

      #3
      ehhhh, hur stort är det?

      annars så köp nytt glas o bygg ett helglasakvarium istället.....snyggare o ganska billigt.......
      Mvh Jonas

      Mbuna Rocks

      Kommentar

      • Alva
        • May 2003
        • 434

        #4
        Jaag undrar om det är svårt att bygga ett akvarium och hur mycket glas brukar kosta???
        <font color="teal">//Alva som gillar fåglar och fiskar</font id="teal">

        Kommentar

        • zingo_boy
          • August 2002
          • 983

          #5
          hyfsat händig är jag, men de beror på vad som krävs.

          jo, jag har också tänkt på att göra ett nytt akvarium, men de har jag kännt att de har jag inte lust med. då köper jag hellre ett nytt.

          jag tror de är på ca. 100 liter, men de är bara en gissning. kan vara mindre eller mer.

          asså, de beror på en själv hur mkt de ska kosta. det går att köpa en glasruta och sen strunta i att bygga resten. de hade jag säkert gjort.

          Kommentar

          • zingo_boy
            • August 2002
            • 983

            #6
            jag fråga min mamma om jag kunde få ta hem akvariumet och renovera upp det. de gick hon inte med på, då sa hon att hon hellre köpte ett nytt istället för att ta hem de där.

            Kommentar

            • rogge
              • July 2002
              • 310

              #7
              Hmmmm Du har en Förståndig mamma du!!!

              MVH Rogge

              Kommentar

              • zingo_boy
                • August 2002
                • 983

                #8
                ja de kanske jag har. men det är någonting som gör att jag vill ha de där akvariet ändå.

                Kommentar

                Arbetssätt...