Smältlim i akvariet

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • krba40

    Smältlim i akvariet

    Hallå!

    Detta ämne har tagits upp tidigare men det verkade som om ingen hade testat. Alla rekommenderade silikon, jag hade inte tid att vänta på att det skulle härda då jag inte hade ngn annan pump.

    I brist på silikon och ett innerfilter i mitt 50L som jag tänkt modifiera länge så skred jag till verket. Ville förbättra genomströmningen samt filterarean. Efter mycket pysslande fick jag ihop något som liknade ett filter. Allt fogades samman med smältlim.

    Nu har mitt modifierade filter gått i akvariet i en vecka. Måste säga att jag är mycket nöjd. Har dock haft ett dödsfall. Min kampfiskhane dog idag. Han har dock verkat hängig länge. Tror den ökade cirkulationen tröttade ut honom tyvärr. De andra fiskarna, ett litet stim sebrafiskar, en guldguramihona (blev mobbad av hanen i stora akvariet så jag fick flytta på henne) två japonicaräkor och två ottocinclus verkar trivas bra.

    Någon annan som har erfarenheter?

  • Nemesis
    • May 2003
    • 161

    #2
    Jag antar att du menar vanligt smältlim som man har i limpistoler, eller syftar du på något annat?

    Vad jag vet är smältlim till limpistoler inget riktigt lim, utan bara stavar av någon sorts plast som limpistolen sedan smälter. Det är nog ingen fara.

    Kommentar

    • krba40

      #3
      Exakt. Smältlim som man har i limpistoler.

      Ännu har jag inte sett att någon fisk mår dåligt.

      Kommentar

      Arbetssätt...