Fastnat i inredningen.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Stenborg
    • April 2003
    • 367

    Fastnat i inredningen.

    Hej allihopa!har en skäggnosmal ca 10cm som har fastnat i hålet på en rot, det är bara stjärtfenan som sticker ut.Har mycket försiktigt försökt att hjälpa men risken är att jag förvärrar alltihop,börjar också bli orolig att sniglarna kan angripa honom när han inte kommer någonvart.Det här är väldigt jobbigt,tycker synd om honom.Är det någon som har erfarenhet av detta, känner mig hjälplös.
    MVH Jörgen
  • Corydoras mad
    • April 2003
    • 1686

    #2
    <font color="red">Försök att dra ut han försiktigt, men asså egentligen... hur kan han fastna?! Han kanske är död? Vaktar ägg? Verkar mystiskt ! </font id="red">
    /Mathias
    The Corydoras freak

    Zoon: http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=964171

    Kommentar

    • Stenborg
      • April 2003
      • 367

      #3
      Har försökt att dra ut honom försiktigt,hålet är ganska trångt och det är möjligt att han har pressat sig in om han har blivit rädd eller stressad för något.Död är han inte,han kämpar som bara attan.Hjärtat blöder när jag ser detta.
      MVH Jörgen

      Kommentar

      • phases
        • April 2003
        • 39

        #4
        Det här hände min ancistrus, men för mig räckte det att skaka roten så simmade den ut (var förmodligen aldrig fast därinne). Men annars hade jag tänkt att öppna upp utrymmet genom att ta sönder roten vid hålet VÄLDIGT försiktigt.

        Kommentar

        • Stenborg
          • April 2003
          • 367

          #5
          Fick göra ett försiktigt kirurgiskt arbete, han satt rejält,men nu är han loss.Jag hade hjärtat i halsgropen milt uttryckt,tack för hjälpen.
          MVH Jörgen.

          Kommentar

          • Crille_d2
            • February 2003
            • 300

            #6
            detta hände oxå mig men tyvärr så var jag nog inte tillräckligt försiktig när jag hjälpte malen loss så malen dog tyvärr!!
            Mvh//Christofer
            http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=69287

            Kommentar

            • Stenborg
              • April 2003
              • 367

              #7
              Ser nu hur tokigt jag har formulerat mig,med försiktigt kirurgiskt arbete menar jag roten inte malen.
              MVH Jörgen.

              Kommentar

              Arbetssätt...