Malande ljud i filtret

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • M.W
    • November 2002
    • 393

    Malande ljud i filtret

    Hur mycket ska ett Fluval 404 låta?? Startade mitt igår och det har ett entonigt susande/malande ljud för sig, hur högt det låter är svårt att beskriva, men man hör det om inte ljudet på tv:n är för högt, det låter betydligt mer än kylskåpet. Trodde att det skulle lugna ner sig men det låter likadant ännu. Joo jag vet att Eheim är tysta...

    M.W
    If everything seems under control, then your not going fast enough - Mario Andretti

    Min blog
    PlantSwap
  • Nemesis
    • May 2003
    • 161

    #2
    Min Fluval 303a lät lite i början, men jag gick och handlade en påse chips och en cola så fungerade det bra när jag kom tillbaka.

    Chips och cola löser allt.

    Nej, men allvarligt talat, filter låter en del, de kommer det att fortsätta med. Det är förmodligen bara motorn som brummar. Min låter typ... uhm, svårt att beskriva.

    Som en blandning mellan ett vågigt porlande bubblande och motorbrummande, ganska lågt, men hörbart om man inte pratar eller spelar musik.

    Kommentar

    • M.W
      • November 2002
      • 393

      #3
      Jag får väl hoppas på att det lugnar ner sig eller så får jag bygga en bänk och isolera med ljuddämpande plattor. Det går att lösa på något sätt, för annars så gillar jag pumpen.

      M.W
      If everything seems under control, then your not going fast enough - Mario Andretti

      Min blog
      PlantSwap

      Kommentar

      • Nemesis
        • May 2003
        • 161

        #4
        Det är ju självklart vibrationsljuden! Lägg bara frigolit eller en bunt tidningar under filtret och kolla om ljudet upphör eller iallafall minskar.

        Kommentar

        Arbetssätt...