Bygga lysrörsramp

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • GustavR
    • August 2012
    • 70

Billigt där du! Grejen med mitt bygge idag är att ja har två ramper från olik akvarium som ja ska bygga in i den nybyggda ramen, så kostnaden för mig extra blir bara 200 kr. Men skulle ja köpa helt nytt ska ja kolla på den sidan, var ju sjukt bra priser.

Kommentar

• timebandit
      • September 2012
      • 83

Riktigt bra priser ja. Fungerar dem armaturerna på ramakvarium också eller är det bara för helglas? För det är sådana armaturer där fästet kläms fast på kanten?

Sedan är det en viss charm att bygga sin egna armatur även om inte det är ekonomiskt försvarbart alltid. Som i mitt fall precis. Var tvungen att ha en bänk/ställning så jag byggde en och passade då på att bygga en heltäckade ramp i samma färg som bänken. Matchar bra iaf

Kommentar

• GustavR
        • August 2012
        • 70

Min blev helt okej, vitmålad, material är planhyvlad furu och plywood. Fick plats med 2x24 w T5, 2x30 w T8 och en 10w growflex LED lampa (med justerbart färgspektra)

Kommentar

• Matsnork
          • July 2012
          • 119

Ursprungligen postat av NiXoN
          Tycker det är lite svårt att berättiga ett bygge i dagens läge, färdiga ramper med bra elsäkerhet finns o köpa såpass billigt.

Sen finns det billiga T5 ramper som är bättre om man vill köpa begagnat.

//NiXoN
          Någon som beställt därifrån? Letar efter en clean ramp till mitt 30x60.

Kommentar

• NiXoN
            • December 2003
            • 2068

Aquapro2000 är en rätt beprövad sida när det kommer till salthobbyn, så det skall inte vara nåt större problem.

//NiXoN

Kommentar

• Matsnork
              • July 2012
              • 119

Tack för det, inte hittat något så prisvärt någon annan stans.

Kommentar

Arbetssätt...