Rör som liknar aqua-glo??

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • irwin_fletch
    • April 2009
    • 544

    Rör som liknar aqua-glo??

    Har haft 4 t8 rör till mitt 600 liters där jag kombinerat power-glo med aqua-glo. Gillar hur aqua-glo, tar fram den röda färgen och power-glo som ger lite tryck i ljuset.

    Nu har jag bytt upp mig till 4 t5 rör 54W. Men nu när jag letat runt bland nätbutikerna ser jag att power-glo finns i t5 54w men inte aqua-glo??
    Finns det något rör som liknar aqua-glo och förstärker de röda färgerna?
  • MVN
    • September 2009
    • 181

    #2
    Sylvania grolux är den jag kommer ihåg ger bra röd färg (tror det är i klass med aquaglo men aldrig sett de bredvid varandra). Du kan kolla här efter olika sorters lysrör....

    Kommentar

    • Fuzzop
      • July 2007
      • 2380

      #3
      Sylvania grolux är riktigt rött, mycket mer än aqua-glo (men i övrigt liknande färg) men dom är ungefär lika ljusstarka så kombinerat med power-glo blir nog ett grolux helt ok iaf, kanske inte behöver mer än ett dock.

      Kommentar

      • irwin_fletch
        • April 2009
        • 544

        #4
        Ja det kanske blir grolux jag får köra på. Men i nätbutikerna på guldfisken, pwss och akvariumbutiken hittar jag inga grolux t5 54W. Men denna sida verkar ha dem. Måste ju vara samma rör som säljs i akvarieaffärer?? Står bara grolux, inte sylvania??

        Kommentar

        • Skiren
          • December 2005
          • 749

          #5
          Arcadia plant pro har ett rödaktigt sken och finns på PWSS
          http://skiren.blogspot.com

          Kommentar

          • Fuzzop
            • July 2007
            • 2380

            #6


            det finns iaf, men om just den sidan du länkade till gäller sylvania grolux kan man ju inte säga säkert, men du kan ju alltid maila dom och fråga.
            annars kanske din lokala djuraffär kan ta hem det om du frågar.
            aquaristic är ju annars en välkänd firma i tyskland men 200kr i frakt känns kanske inte ok för ett lysrör

            Kommentar

            Arbetssätt...