Ger upp detta att loda akvariet, hur noga är det?!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Föllförfisk
    • April 2010
    • 620

    Ger upp detta att loda akvariet, hur noga är det?!

    Hållt på hela kvällen till o från och försökt loda in mitt 300 liters kar, så det blir jämt. Ger upp, det GÅÅR inte. Inte lättare för att jag är helt själv heller. Hur noga är det liksom? Ligger ju inim strecken överallt på vattenpasset, men däremot inte exakt i mitten.. Suck, lust att låta firrarna bo kvar i det 74 l de tillfälligt får bo i. Tänkte flytta över dem till stora karet imorrn, men det får nog bli i övermorrn då det här tar sån tiid!
    Kan tillägga att det är ett sånt alustativ med vridfötter undertill.
    Senast redigerad av Föllförfisk; 13 December 2010, 20:37.
  • kaj.p
    • June 2002
    • 2952

    #2
    Om det lutar lite höger vänster eller vänster höger är mest estetiskt. Men det bör vara i lod på diagonalerna annars kan du få spänningar o bottenglaset.
    Nordiska Diskus Sällskapet
    Hallandsakvaristerna
    BAK Gcg Maf NCS

    Kommentar

    • fremar
      • August 2003
      • 1287

      #3
      Vad är det för golv där karet står? Mitt 300 kar lodade jag in och fyllde upp, sen rörde ju golvet sig, har hus med träbjälklag. Så jag fick ta och tömma karet igen och räta höja upp det där golvet rörde sig lite.

      Kommentar

      • Föllförfisk
        • April 2010
        • 620

        #4
        ja, vad är det för golv?
        Tror det är cement under plastmattan men vet inte säkert. Ska försöka kolla diagonalerna, har bara ett kort vattenpass tyvärr, får lägga det direkt på botten såklart.

        Kommentar

        • bossep
          • March 2010
          • 4447

          #5
          Ursprungligen postat av kaj.p
          Om det lutar lite höger vänster eller vänster höger är mest estetiskt. Men det bör vara i lod på diagonalerna annars kan du få spänningar o bottenglaset.
          Håller med och jag tror detta är lite över taggat. Det som är viktigt är att alla ben står på golvet och att golvet inte sjunker under ett eller ett par ben. Då blir det spänningar.
          Sedan bör det hela stå nått så när rakt så att belastningen från akvariet går rakt ned. Innom sträcken på ett hyffsat vattenpass borde vara nog!
          “You can’t see the future if you don't know the history.”
          "Bättre lite skit i hörnen än ett rent helve"
          Riktigt namn: Bo Torgny Persson. Kallas även Bosse

          Kommentar

          • Föllförfisk
            • April 2010
            • 620

            #6
            Tack för hjälpen! Det blir många frågor nu!!

            Kommentar

            Arbetssätt...