Letar efter det tystaste nano-karet

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • pwrdesign
    • January 2003
    • 384

    Letar efter det tystaste nano-karet

    Hej!

    Jag tänkte starta upp ett litet nano-kar med några räkor i och ha på mitt skrivbord på jobbet
    Dock så sitter jag i kontorslandskap och den får således inte låta något...

    Jag har för mig att jag sett nano-kar med filter inbyggt i bakgrunden på karet, ett hang-on-filter porlar för mycket tycker jag.

    Tips?
    Malawi 540 Liter
    26 Liter Aquascaping
  • ansjo
    • November 2005
    • 29967

    #2
    Kolla in min tråd om Dennerlekuberna, tystare lösning finns nog inte. Men de flesta nya pumparna ska inte låta någonting, utan kanske du ska kolla från andra änden, vad som finns till salu i din närhet?
    /Anders

    Medlem i NCS - givetvis!

    Kommentar

    • fremar
      • August 2003
      • 1287

      #3
      Hur tyst är ett kontorslandskap där folk jobbar då? Tycker inte att ett litet filter borde höras, datorer låter väl mer?

      Kommentar

      • åheim
        • April 2006
        • 13143

        #4
        Ursprungligen postat av ansjo
        Kolla in min tråd om Dennerlekuberna, tystare lösning finns nog inte. Men de flesta nya pumparna ska inte låta någonting, utan kanske du ska kolla från andra änden, vad som finns till salu i din närhet?
        Å jag som tycker att det varit ett helsike att komma fram till vilka pumpar som är tysta... Och ja jag har provat EHEIM jag har 3st compact 300 och två av dem är kasserade efterom de efter nåt år börjat skramla men innan dess har de varit ganska tysta och är ju små och smidiga till nano-kar! Min favorit däremot är aquaclear 10 som faktiskt har keramisk axel, vilket känns lite lyxigt tyvärr är den lite större än compact 300 och kan vara svår att få ner i tex AN paradise! http://www.guldfisken.se/beta/catalo...48d067bb9315b1
        Senast redigerad av åheim; 07 December 2010, 22:45.
        Viva Leo Buscaglia

        Kommentar

        Arbetssätt...