Blinkande lysrör

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • roosterboy
    • September 2010
    • 1094

Blinkande lysrör

Tjenixen! Lysrören blinkar för mig, eller alltså, ibland går dom inte igång över huvud taget.
    det är inte glapp i sladd eller nått, så jag vet inte... Räcker det att byta lampor eller måste jag köpa helt nytt?

är ett sådant här akvarium:

Lusigt nog så står det att även hennes lampor blinkar...
    All we are, we are.
  • hannesc
    • December 2009
    • 13085

är det vanliga lysrör? testa byt glimtändarna o om inte det hjälper testa byt rör.

rör börja blinka när de blir gamla eller om glimtändarna är gamla

Kommentar

• roosterboy
      • September 2010
      • 1094

Ursprungligen postat av hannesc
      är det vanliga lysrör? testa byt glimtändarna o om inte det hjälper testa byt rör.

rör börja blinka när de blir gamla eller om glimtändarna är gamla
      Okej tack =D
      All we are, we are.

Kommentar

• lasselothar
        • September 2010
        • 59

Hej! Mina (nya) lysrör blinkade svagt på morgonen när jag gick upp igår och i förrgår. Jag vände kontakten, eller snarare timern som kontakten sitter i, sen dess verkar det ha gått över. Enkelt uttryckt: Pröva att vända stickproppen i uttaget. En timer av enklare modell bryter bara en fas och av någon anledning är det av betydelse vilken, det är vad jag har fått förklarat för mig. Det är iallafall billgt att pröva som första åtgärd : ) MVH/Lasse (200 liter fisk och växt soppa, men är på väg mot nått bättre)

Kommentar

• roosterboy
          • September 2010
          • 1094

Ursprungligen postat av lasselothar
          Hej! Mina (nya) lysrör blinkade svagt på morgonen när jag gick upp igår och i förrgår. Jag vände kontakten, eller snarare timern som kontakten sitter i, sen dess verkar det ha gått över. Enkelt uttryckt: Pröva att vända stickproppen i uttaget. En timer av enklare modell bryter bara en fas och av någon anledning är det av betydelse vilken, det är vad jag har fått förklarat för mig. Det är iallafall billgt att pröva som första åtgärd : ) MVH/Lasse (200 liter fisk och växt soppa, men är på väg mot nått bättre)
          Ska testas direkt!
          All we are, we are.

Kommentar

• Mick13
            • May 2008
            • 1796

Dålig glimmtändare och gamla rör i 9 av 10 fall när rören blinkar. Det skall inte spela någon roll vilken sida fas och nolla sitter på. Där emot om det är lite glapp i tiemern eller i väggkontakten, timern väger lite så den kan glida ur uttaget så att det blir glappkontakt vilket löses närman vänder på stick kontakten =)
            In vino veritas, in aqua sanitas

Kommentar

Arbetssätt...