Nytt akvarium

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Sara1982
    • March 2005
    • 315

    Nytt akvarium

    Har tänkt införskaffa ett nytt akvarium på ca 400 liter men är lite osäker på vad jag ska ha. När jag bodde i lägenhet hade jag ett helglas på ca 100 liter men nu när jag bor i timmerhus med trä överallt vet jag inte riktigt va för typ av kar som är lämpligt. Tips och råd är välkomna. Även på inköps ställen, bor i örebro trakten.

    Mvh Sara
  • hannesc
    • December 2009
    • 13085

    #2
    helglas är nästan alltid snyggast! hur menar du att det inte skulle vara lämpligt? estetiskt eller?

    Kommentar

    • Sara1982
      • March 2005
      • 315

      #3
      mer en känsla av att helglas går lättare sönder i fogar mm. Men jag håller med om att helglas är riktigt snyggt

      Kommentar

      • hannesc
        • December 2009
        • 13085

        #4
        nejnej inte alls! ramar är sällan till för att hålla ihop akvarium nu förtiden. eller jo för att inte glasen ska bukta ut om man inte har stag eller sarg runt. men jag skulle välja helglas över ram-kar alla dagar i veckan. har tillomed tagit bort ramen på ett 250L kar för att jag ville ha det helglas. funkar utmärkt!

        Kommentar

        • Kjell Fohrman
          Administrator

          • December 2001
          • 48148

          #5
          Det finns bra och dåliga helglasakvarium (nästan alla är bra)
          Det finns bra och dåliga ramakvarium (nästan alla är bra)

          Välj det som du tycker är snyggast
          Akvaristiska hälsningar
          Kjell
          Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
          Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

          Kommentar

          • hannesc
            • December 2009
            • 13085

            #6
            mycket bra svar kjell

            Kommentar

            • eriahl
              • April 2004
              • 5681

              #7
              Kan ju köpa helglas och sen om du ångrar dig köpa hörnliste i trä. Måla i någon färg och limma dit med en liten klutt silikon.
              "Jag känner mig som en guldfisk som tittar ut på en ny värld" DOCTOR WHO

              Kommentar

              • Sara1982
                • March 2005
                • 315

                #8
                låter som det bara är att välja o vraka bland de man hittar. Då blir nog största problemet o hitta ett tema i karet som min sambo kan leva med också*ler*

                Tack tack =)

                Kommentar

                Arbetssätt...