Aquael eller fluval?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Rajblask
    • January 2010
    • 92

    Aquael eller fluval?

    Nu har jag fastnad mellan att köpa en Aquael unifilter 1000 eller Fluval U4. Är det någon som vet vilken som är den bättre av dom och vilken som skulle passa bäst till mitt 240 liters akvarium. Hade tänkt ha två slöjstjärtar i den och vet att dom skitar ner rätt mycket. :/
  • Faltsetas
    • June 2010
    • 96

    #2
    hade jag vart du så hade jag satsat på ett ytterfilter istället.... du får mer valuta för pengarna...Fluval 305, 405 hade räckt.... sen kan du kombinera de me ett innerfilter...

    Kommentar

    • Rajblask
      • January 2010
      • 92

      #3
      Ursprungligen postat av Faltsetas
      hade jag vart du så hade jag satsat på ett ytterfilter istället.... du får mer valuta för pengarna...Fluval 305, 405 hade räckt.... sen kan du kombinera de me ett innerfilter...
      Jag har redan ett ytterfilter, men det läker. Så jag skulle behöva ett innerfilter och sen kolla om det går att fixa till ytterfiltret. Så därför undrar jag vilken av innerfiltrarna gör sig bäst i akvariumet.

      Kommentar

      • VisualDarkness
        • February 2010
        • 7417

        #4
        Det märks att du är norrlänning, tog ett tag innan jag fick ut vad du menade med "läker" tills jag kom på att det betyder "läcker" där uppe!

        Eheim Aquaball har hos mig varit helt överlägser både mitt Fluval 2+ och Eheim Powerline. Rekommenderas varmt!
        180l Sällskap:
        http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=648
        60l Asien:
        http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=663

        Kommentar

        • Faltsetas
          • June 2010
          • 96

          #5
          vart läcker de nånstans? kanske bara e en packning som pajat? jag rekommenderar Fluval... men de e väl en smaksak.... isf borde du väl ha fluval 3 lr 4

          Kommentar

          • reineolo
            • August 2010
            • 5

            #6
            Personlig åsikt om Aquael: billigt sk-t!
            Ett akvarium på 200 liter som började läcka, 2 pumpar och en doppvärmare som pajjat..

            Kommentar

            Arbetssätt...