Belysning till Räkvas?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Vargsyster
    • January 2010
    • 55

    Belysning till Räkvas?

    Har kollat runt lite på folks bilder och blev väldigt inspirerad av vackra räkvaser, speciellt som vi har en lämplig vas hemma som är hög och bra. Nu undrar jag bara angående det här med belysning. Vad ska jag ha som inte är klumpigt men som ändå gör sitt jobb? Namedroppa lite märken och produkter för mig så har jag något att förkovra mig i
  • Gaffel
    • December 2007
    • 6200

    #2
    Kika runt lite på riktiga LED lösningar så finner du nog det du söker efter!
    Life's a bitch and then you die..
    "I might be right handed but im always left-winged"
    Skriv på!

    Kommentar

    • hannesc
      • December 2009
      • 13085

      #3
      jag har en vanlig halogen-sänglampa från ikea. funkar huur bra som helst o det växer så det knakar. kolla gärna in min räkvastråd i signaturen får du se.

      Kommentar

      • Vargsyster
        • January 2010
        • 55

        #4
        Ursprungligen postat av hannesc
        jag har en vanlig halogen-sänglampa från ikea. funkar huur bra som helst o det växer så det knakar. kolla gärna in min räkvastråd i signaturen får du se.
        Okej, så man behöver ingen specifik "akvariebelysning" med andra ord? Har kikat lite i din tråd och det var då jag blev så sjukt inspirerad riktigt snyggt du gjort det!

        Kommentar

        • hannesc
          • December 2009
          • 13085

          #5
          tack

          Kommentar

          • tulle89
            • March 2006
            • 1183

            #6
            Fortsätter denna tråd lite

            Om man kollar på ikeas utbud finns där ett antal vägglampor med lågenergilampor (exempelt) och några med halogen (exempel)

            Vad skulle ni säga fungerar bäst?

            Har någonstans i mina vilda fantasi fått för mig att lågenergilampor kan ersätta akvariebelysning då de används till mindre akvarier. Eller är det kompaktlysrör vi pratar då? Eller bara jag som yrar i nattmössan?
            Med Vänliga Hälsningar Tulle

            Min zoon! Projekt -> 310 liter malawi

            Kommentar

            • tulle89
              • March 2006
              • 1183

              #7
              Skulle denna vara ett eventuellt val?

              11 watt kompaktrör. Någon som har erfarenhet om det ger ett klart sken eller ett pissgult :P

              Tänker att det inte ger den värmeutveckling en glödlampa eller halogen ger.
              Med Vänliga Hälsningar Tulle

              Min zoon! Projekt -> 310 liter malawi

              Kommentar

              • esoxlucius74
                • October 2009
                • 493

                #8
                Jag har denna
                Bli inspirerad och hitta produkter för hemmet. Stort utbud av sängar och madrasser, soffor, garderober, matbord, förvaringssystem och köksskåp.

                Snygg å bra till ett litet akvarium.
                360Liter.( http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=605 )
                16Liter.( http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=625 )

                Kommentar

                Arbetssätt...