Hyllösning 2 x 222l?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • bossep
    • March 2010
    • 4447

    #31
    Ursprungligen postat av Marnat
    precis och stommen är ju byggd på 45mm regel helt enkelt inklädd med plyfa. Har även en 45mm luftspalt baktill där man kan gömma kablar, sladdar etc. med slimline eller moduler så syns då ingen teknik whatsoever
    Jag byggde en liknande möbel en gång och då drog jag in bakväggen i stället för luftspalt och hål bakåt i rampdelen. På den tiden fanns ju inte slimline så jag använde bakskivan som bakgrund. Blev snyggt men det blev problem med fukt och en del mögel på väggen bakom! Så din lösning är bättre!
    “You can’t see the future if you don't know the history.”
    "Bättre lite skit i hörnen än ett rent helve"
    Riktigt namn: Bo Torgny Persson. Kallas även Bosse

    Kommentar

    • VisualDarkness
      • February 2010
      • 7417

      #32
      Var förbi och frågade om mått, spanade på fiskar och shoppade tillbehör.
      1100x450x450 är karen på.

      Har jag tur så kan jag få med hyllan de står på nu! Den var ju bortlovad men han var väldigt trött på deras velande (de ville inte ha den om de fick vänta, men ändrade sig fram och tillbaka). Så på torsdag är det deadline annars får jag den, håll tummarna!

      Snygg bild där marnat, en härligare lösning på lysrören än sådär är svårt att hitta! Ska du måla lockets insida vit före att reflektera ljus?
      180l Sällskap:
      http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=648
      60l Asien:
      http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=663

      Kommentar

      • Marnat
        • November 2009
        • 2012

        #33
        Ursprungligen postat av VisualDarkness
        Snygg bild där marnat, en härligare lösning på lysrören än sådär är svårt att hitta! Ska du måla lockets insida vit före att reflektera ljus?

        Insidan kommer målas helt i vitt ja men kommer även köra ordentliga måsvingereflektorer till varje lysrör och utöver de två rören så ska där även in 2x 150W MH lampor som sitter i bakre delen av locket som knappt syns Nästan 30cm i bakkant där jag kan sätta fast dem på så vis får jag tillgång till hela karet samtidigt som det inte blir för tungt att lyfta locket
        \\54L Apistos//
        \\234L SA//
        MVH Marcus

        Kommentar

        • bossep
          • March 2010
          • 4447

          #34
          Ursprungligen postat av VisualDarkness
          Var förbi och frågade om mått, spanade på fiskar och shoppade tillbehör.
          1100x450x450 är karen på.

          Har jag tur så kan jag få med hyllan de står på nu! Den var ju bortlovad men han var väldigt trött på deras velande (de ville inte ha den om de fick vänta, men ändrade sig fram och tillbaka). Så på torsdag är det deadline annars får jag den, håll tummarna!

          Snygg bild där marnat, en härligare lösning på lysrören än sådär är svårt att hitta! Ska du måla lockets insida vit före att reflektera ljus?
          Då hoppas vi du får med ställningen! Vita tummar här!
          “You can’t see the future if you don't know the history.”
          "Bättre lite skit i hörnen än ett rent helve"
          Riktigt namn: Bo Torgny Persson. Kallas även Bosse

          Kommentar

          • VisualDarkness
            • February 2010
            • 7417

            #35
            Ursprungligen postat av bossep
            Då hoppas vi du får med ställningen! Vita tummar här!
            Han kommer antagligen ha kvar akvarier till slutet av augusti (fast kanske inte så mycket annat), bra för dig!
            180l Sällskap:
            http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=648
            60l Asien:
            http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=663

            Kommentar

            • bossep
              • March 2010
              • 4447

              #36
              Ursprungligen postat av VisualDarkness
              Han kommer antagligen ha kvar akvarier till slutet av augusti (fast kanske inte så mycket annat), bra för dig!
              Såg du om han hade några snygga "natur scalarer"?
              Akvarier. Vi tar det på PM.
              “You can’t see the future if you don't know the history.”
              "Bättre lite skit i hörnen än ett rent helve"
              Riktigt namn: Bo Torgny Persson. Kallas även Bosse

              Kommentar

              • Mick13
                • May 2008
                • 1796

                #37
                Ursprungligen postat av Marnat
                VisualD ge mig måtten så ska jag nog kunna rita upp det i Google Sketchup åt dig

                har själv ritat mitt nästa projekt där. se bild.
                Yeesus den var snygg !!! vad räknar du på att det bygget går lös på?? En litenprojekttråd kanske med ritning och materiallista ??
                In vino veritas, in aqua sanitas

                Kommentar

                • Marnat
                  • November 2009
                  • 2012

                  #38
                  Ursprungligen postat av Mick13
                  Yeesus den var snygg !!! vad räknar du på att det bygget går lös på?? En litenprojekttråd kanske med ritning och materiallista ??
                  bänkmaterial skulle jag väl tippa går på runt 1500-2000 max, sen kommer ju det dyra med måttbeställt akvarium, MH lampor, sump osv
                  \\54L Apistos//
                  \\234L SA//
                  MVH Marcus

                  Kommentar

                  • Mick13
                    • May 2008
                    • 1796

                    #39
                    Heh min leca- block/ köksbänks möbel gick lös på 600Kr din bänk är mer en riktigt möbel skall fixa några lådor på hjul och ha under "möbeln" och lägga överblivet inrednings material och bra och ha saker. Du har inte möjlig het och dra en projektråd på den Marnat?
                    In vino veritas, in aqua sanitas

                    Kommentar

                    • Ken Olofsson
                      • November 2006
                      • 8014

                      #40
                      hmmm...........

                      en sådan här lösning skulle lösa ett feteproblem hemma hos mig.

                      om frugan får som hon vill...(blir oftast så i längden) så skall 240 liters karet flytta på sig till förmån för
                      en platt tv....ergo måste hitta ett bra ställa att ställa karet på....

                      hittar inget bra.....vilket är lite konstigt egentligen med tanke på att jag har 240 kvm golvyta att rådda på...

                      anyway...en lösning där jag skulle kunna stacka ett kar på 110x45x45 (ramkar) över eller under ett kar
                      på 120x40x55n (helglas) vore klockrent.....

                      vill nog se hur detta kommer att sluta med massor med bilder....


                      annars är folk mer än välkomna att ge förslag på ritningar i trä åt mig........





                      .
                      Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
                      Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:

                      Kommentar

                      • Ken Olofsson
                        • November 2006
                        • 8014

                        #41
                        Ursprungligen postat av Kensa
                        hmmm...........

                        en sådan här lösning skulle lösa ett feteproblem hemma hos mig.

                        om frugan får som hon vill...(blir oftast så i längden) så skall 240 liters karet flytta på sig till förmån för
                        en platt tv....ergo måste hitta ett bra ställa att ställa karet på....

                        hittar inget bra.....vilket är lite konstigt egentligen med tanke på att jag har 240 kvm golvyta att rådda på...

                        anyway...en lösning där jag skulle kunna stacka ett kar på 110x45x45 (ramkar) över eller under ett kar
                        på 120x40x55n (helglas) vore klockrent.....

                        vill nog se hur detta kommer att sluta med massor med bilder....


                        annars är folk mer än välkomna att ge förslag på ritningar i trä åt mig........





                        .


                        tillägg.....golvet det ska stå på isf är inte alls plant....så det måste isf till en lösning
                        som tar höjd för skillnader på flera cm över golvytan...


                        .
                        Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
                        Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:

                        Kommentar

                        • VisualDarkness
                          • February 2010
                          • 7417

                          #42
                          Jag får trähyllan som de står på i butiken nu gratis!
                          Jag får ta lite bilder på den när den kommer hem.
                          180l Sällskap:
                          http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=648
                          60l Asien:
                          http://www.zoopet.com/akvarium/akvarium.php?NR=663

                          Kommentar

                          • Ken Olofsson
                            • November 2006
                            • 8014

                            #43
                            va f----n....inget som vill rita upp en bänk till mig ??


                            :::
                            Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
                            Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:

                            Kommentar

                            Arbetssätt...