Köpa nytt Akvarium..Tips på några bra sidor...??

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • candra
    • January 2010
    • 455

    Köpa nytt Akvarium..Tips på några bra sidor...??

    Hej!
    Jag måste senare köpa mig ett större akvarium..jo jag skaffade mig 5 praktbotior och en Gibbi mal...som jag gärna vill behålla....ja vet..borde vetat bättre... =)

    Men då jag har haft läckage i ett 375 liters en gång..vilket var begagnat, vet inte om det var orsaken, men så känner jag mig lite osäker att köpa på blocket m fl sidor...

    Därför undrar jag om nån vet några bra återförsäljare eller några bra hemsidor där man verkligen kan se vad det finns för olika akvarium man kan köpa..inte pwss. sidan, där ser man inte mycket... =)

    Har använt "min vän" google, men hittar inte så mycket..
    // Candra


    240l sällskap 20l Nano


  • hannesc
    • December 2009
    • 13085

    #2
    finns ju, flodströms, cyberzoo,guldfiskenzoo, tex

    Kommentar

    • Marnat
      • November 2009
      • 2012

      #3
      Candra mitt råd är att måttbeställa av akvarielagret eller globefish, du bor ju i stockholm så hämtning är inget problem.

      Fördelar med detta är att du får exakta mått efter hur du vill ha det, kan mycket väl bli billigare beroende på hur avancerat du vill satsa och det är lättare att utöka ljus, filter etc när du vill det än om du köper ett färdigt paket säg juwel..

      med tanke på invånarna så behövs dock minst ett 540 liters kar i mitt tycke och ska du ha ett helglas då så går de på 4600kr hos akvarielagret och globefis får du nog ringa eller mejla, men jag tror nog att de är billigare.
      \\54L Apistos//
      \\234L SA//
      MVH Marcus

      Kommentar

      • candra
        • January 2010
        • 455

        #4
        Okej tack för sidorna, ska kolla =)
        // Candra


        240l sällskap 20l Nano


        Kommentar

        • candra
          • January 2010
          • 455

          #5
          Ursprungligen postat av Marnat
          Candra mitt råd är att måttbeställa av akvarielagret eller globefish, du bor ju i stockholm så hämtning är inget problem.

          Fördelar med detta är att du får exakta mått efter hur du vill ha det, kan mycket väl bli billigare beroende på hur avancerat du vill satsa och det är lättare att utöka ljus, filter etc när du vill det än om du köper ett färdigt paket säg juwel..

          med tanke på invånarna så behövs dock minst ett 540 liters kar i mitt tycke och ska du ha ett helglas då så går de på 4600kr hos akvarielagret och globefis får du nog ringa eller mejla, men jag tror nog att de är billigare.

          Hej Marcus!
          4.600.. Det var inte alls farligt pris, mitt 240 L juwel gick på samma pris. Ja, jag visste inte riktigt hur många liter jag behövde..så tack för det svaret =) Ja, jag var i globen för många år sen och tittade där, typ vid slakteriet, jag har bara 10 minuter dit, där låg det nåt akvarilager. Jag hade tänkt mig mig 150x60x60. Men frågan är hur det ser ut live..Vill ha det avlångt och inte för djupt..Men jag kollar där. Tack för svar, uppskattat! =)
          // Candra


          240l sällskap 20l Nano


          Kommentar

          • Paniktandborste
            • March 2005
            • 330

            #6
            Hej Candra!
            Jag tror att Marcus menade akvarielagret i bromma =)
            akvarielagret.se
            Aka Pixel eller Bildpunkt

            Kommentar

            • Marnat
              • November 2009
              • 2012

              #7
              ja jag menade akvarielagret i bromma men även globefish som ligger vid globen


              Ett annat råd som du får ta hur du vill candra är att satsa på lite djup, man får en helt annan rymd i ett kar om man kör det lite djupare höjden bör dock inte överstiga 60cm och gärna ner på 50cm så du slipper köpa metallhalogen om du vill ha lite svårare växter.
              \\54L Apistos//
              \\234L SA//
              MVH Marcus

              Kommentar

              Arbetssätt...