Belysning från sidan? Samt alunät.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Millancolin
    • July 2007
    • 52

    Belysning från sidan? Samt alunät.

    Köpt ett kar jag ska ha till äppelsnäckor. Dock utan täckglas, vilket jag vet att dom bör ha. Så innan jag traskar iväg till en glasmästare och kanske får betala hur mycket som helst för en ruta i just de måtten, så har jag funderat över andra alternativ.

    Antingen så har jag ett slags myggnät över som täcker, vilket gör att det kanske blir brandfarligt om jag har en lampa över..därav att jag undrar hur det skulle vara för snäckorna och växterna om jag hade belysningen från kanske båda sidorna istället för ovanför? (obs, inga fiskar i karet).

    Eller - mitt andra alternativ är att sätta dit aluminiumnät ovanför, vilket inte är brandfarligt och skulle betyda att jag kan ha belysningen så som jag tänkt, ovanför..men då undrar jag kanske om det istället kanske kan bli fuktigt av lampan och avsöndra något giftigt i aluminiumet som kommer ner i vattnet?
  • Bladh
    • February 2010
    • 193

    #2
    Hur stort är karet? Jag antar att det är ganska litet, då bör faktiskt inte en liten 4 mm tjock glasskiva vara så dyr.

    Kommentar

    • hult87
      • February 2010
      • 1287

      #3
      jag köpte en måttbeställd glasskiva, kostade 50kr, så skaffa en glasskiva du

      Kommentar

      • Millancolin
        • July 2007
        • 52

        #4
        Oj, jaha då är det inget att fundera på med andra ord. Jag trodde det skulle gå på några hundra när man måttbeställde, hehe då är det bara shoppa loss

        Kommentar

        • J.Milton
          • January 2010
          • 674

          #5
          Till små kar brukar man knappt ens betala materialet, för dom tar spillbitar. Så brukar räcka med nån 50lapp för jobbet.
          240L mix == 430L Malawi== 164L mix==170L mix==43L räk/snäck
          Det jag skriver är inte fakta, utan upplevd erfarenhet ..
          Blogg+Galleri

          Kommentar

          Arbetssätt...