Flödet på eheim 2252

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • walak
    • April 2010
    • 263

    Flödet på eheim 2252

    Hej inne filtret Eheim 2252 ska ju ha ett flöde på 1200L/h men jag har gjort som på bilden och då undrar jag vart flödet ligger på för jag misstänker att det har sjunkit men man undrar ju hur mycket och det kanske är väldigt svårt att veta men jag slänger ut frågan här så får jag se vad ni tror vad det kan ligga på.


    Och så är det att jag ska skaffa troffar och jag funderar på att köpa ett filter till. Och anledningen till ett till inne filter är att jag vill utöka filter mängden och få lite mer fart på vattnet eller vet ni något bra ute filter som ligger runt samma slant och kan bli ett komplement till inne filtret som jag har
    Bifogade filer
  • Vandal
    • January 2006
    • 1655

    #2
    ett strilrör minskar flåset rejält... såpass kort som det är dessutom så tror jag tillochmed att det kan skada filtret i längden... när flödet blir såpass lågt minskar du biofiltreringens effektivitet och kylningen på pumpen... den är gjord för att gå på fullt blås och kommer funka bäst så...
    over and out /Petter
    Techno, Akvarier, Sneakers och Fulöl

    http://saltvattenvandal.blogspot.com/

    Kommentar

    • walak
      • April 2010
      • 263

      #3
      Ursprungligen postat av Vandal
      ett strilrör minskar flåset rejält... såpass kort som det är dessutom så tror jag tillochmed att det kan skada filtret i längden... när flödet blir såpass lågt minskar du biofiltreringens effektivitet och kylningen på pumpen... den är gjord för att gå på fullt blås och kommer funka bäst så...

      Så nu har jag tagit bort strilröret. Har du något svart på min andra fråga?

      Kommentar

      • walak
        • April 2010
        • 263

        #4
        Vad tror ni om denna Fluval 305 är det ett bra komplement till mitt inne filter

        Kommentar

        Arbetssätt...