450L karet läcker...

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • chigak
    • May 2009
    • 78

    450L karet läcker...

    Suck upptäckte precis att vårat stora kar sipprar vatten någonstans från botten. Så nu har vi lånat ett mindre kar av affären vi köpte det stora av så fiskarna har någonstans att bo. Så nu ska vi tömma vatten och jaga fiskar... Det är ju inte alls gammalt så garantin borde täcka iaf.
    Det känns överkomligt, det jobbiga blir att hitta någon som kan hjälpa oss att bära ut det stora karet till bilen. Min man kan ju inte bära pga sin nackskada. Tror jag ska bjuda in till grillparty
  • hannesc
    • December 2009
    • 13085

    #2
    o inte kul....jag bor ju nära...när e de dags för flytt? (iof har ingen bil så svårt att ta mig ut dit, men det går la bussar. )

    Kommentar

    • Jerry_ciklid
      • January 2008
      • 476

      #3
      Ett 450 väger ju knappast ett ton, be grannarna och bjud på en bärs

      Kommentar

      • Fuzzop
        • July 2007
        • 2380

        #4
        Är det så svårt att hitta bärhjälp?
        annars borde det väl gå att hitta läckan och täta själv så ni slipper släpa på det, lyckas ni få det till affären måste det väl hem igen nån annan dag och då återstår samma problem.
        Ett grillparty låter lockande annars

        Kommentar

        • chigak
          • May 2009
          • 78

          #5
          Akvariet är nu lastat i bilen. Snälla vänner var här idag och hjälpte oss. Att vi släpar iväg det till affären är för att det är så nytt så det ska gå på garantin. Jag accepterar inte att något jag betalt dyra pengar för inte är riktigt. Sen har ingen av oss någon kunskap om att silikona akvarium så känns dumt att ge sig på det.
          Underlägget det stog på var dyngsurt och bänkskivan på möbeln helt uppsvälld så den får följa med den med för det tänker jag kräva en ny.
          Även om detta inte alls var vad jag hade lust med nu så är det lite positivt iaf för nu får jag ju en anledning att byta ut bottensubstratet som jag inte är nöjd med =)

          Kommentar

          • Fuzzop
            • July 2007
            • 2380

            #6
            Jo visst rätt ska va rätt och va möbeln förstörd så måste du ju in med den iaf, hade det bara varit karet hade jag nog själv tagit den mist jobbiga vägen, fixa kar är verkligen inte svårt eller dyrt men känner man att det är nåt man inte borde pyssla med är det nog bäst att inte göra det

            Kommentar

            • chigak
              • May 2009
              • 78

              #7
              Ursprungligen postat av GKM
              Är det ett Juwel Vision?
              Jag är osäker på vad det är för märke faktiskt.

              Kommentar

              • chigak
                • May 2009
                • 78

                #8
                Ursprungligen postat av GKM
                Om akvariet har en välvd frontruta så är det troligen ett Juwel Vision. Jag vill gärna ha besked av dig eftersom jag nyligen köpt just ett sådant.
                ´
                Aha men det har jag inte. Frontrutan är rak på mitt.

                Kommentar

                • Föllförfisk
                  • April 2010
                  • 620

                  #9
                  chigak, hej, en habo-bo till!! Trist akvariet gått sönder!!

                  Kommentar

                  • chigak
                    • May 2009
                    • 78

                    #10
                    Nu har vi varit och lämnat karet. Vi får ett helt nytt kar och ny BTN slimlinebakgrund som vi hade i innan och ny toppskiva till möbeln. Så det känns helt ok när det nu ändå hänt.

                    Kommentar

                    • Gäst

                      #11
                      Gött att det gick väl utan för mycket strul. Ni krävde ingen ersättning för det extra jobbet? Samma hände mig med ett akvarie för ca 10 år sedan då fixade de jag köpte av med frakten o hela kittet jag behövde bara sitta o titta på sedan fick jag ytligare 2 år garanti på det nya.

                      Surt att det hender man har ju lite annat för sig med om dagarna.

                      Kommentar

                      • Naargrimh
                        • January 2010
                        • 74

                        #12
                        Klarade sig alla fiskar?
                        __________________________

                        100 liters - sällskap (fjärilsciklider & koppartetror)
                        540 liters - under uppbyggnad

                        Kommentar

                        • chigak
                          • May 2009
                          • 78

                          #13
                          Ursprungligen postat av Dev
                          Gött att det gick väl utan för mycket strul. Ni krävde ingen ersättning för det extra jobbet? Samma hände mig med ett akvarie för ca 10 år sedan då fixade de jag köpte av med frakten o hela kittet jag behövde bara sitta o titta på sedan fick jag ytligare 2 år garanti på det nya.

                          Surt att det hender man har ju lite annat för sig med om dagarna.
                          Nej det gjorde vi faktiskt inte, vi var glada att de inte bråkade om karet.

                          Kommentar

                          • Gäst

                            #14
                            Det är ju det viktiga.

                            Kommentar

                            • chigak
                              • May 2009
                              • 78

                              #15
                              Ursprungligen postat av Naargrimh
                              Klarade sig alla fiskar?
                              Jadå jag upptäckte det i tid så jag hann flytta alla fiskarna till tillfälligt hem. De har det lite trångt nu men de klarar sig som tur är.

                              Kommentar

                              Arbetssätt...