aquael filter

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • diesel82
    • December 2009
    • 26

    aquael filter

    har ett aquael fan1 innerfilter i mitt 55L kar,
    undrar om man kan byta filtermaterialet i det?, tex till fan3 filter å köra
    utan blastburken runt filtret..

    flödet räcker väll till ett 55 liters kar? 300L/H om det nu klarar det..
    Senast redigerad av diesel82; 10 March 2010, 16:44.
  • diesel82
    • December 2009
    • 26

    #2
    eller om det finns ngt annat bra filter å köpa till vettigt pris?

    Kommentar

    • doppingen
      • April 2008
      • 1079

      #3
      fick häromdagen hem 2 st innerfilter samt 2 ersättningspatroner för 474 kr inkl frakt: Det är ett filter som heter SP-1200lit. Jag ska ha dom i mina 100l resp 60 lit. det blir en mycket bra cirkulation av dom. de finns på KP-AQUARIA på nätet. kan inte nätadressen i huvudet men sök på namnet så kommer det upp. de är bra mycket billigare än andra. Ett sånt filter kostar 170 kr. de filtren går åxo att ha utan fitermondulen, dvs använda bara pumphuvudet
      MammaMia

      Kommentar

      • swahn
        • November 2009
        • 28

        #4
        jag köpte SP-2500L på KP-AQUARIA och dom är la ca 1 år gammla och har redan kört sönder 2 st rotor i dom. men dom är billiga och bra så läng dom håller.

        Kommentar

        • diesel82
          • December 2009
          • 26

          #5
          Ursprungligen postat av swahn
          jag köpte SP-2500L på KP-AQUARIA och dom är la ca 1 år gammla och har redan kört sönder 2 st rotor i dom. men dom är billiga och bra så läng dom håller.
          oki kollade på dem, såg väll rätt vettiga ut, finns det andar bra alternativ om man lägger till lite mer pengar som håller bättre?


          ingen som provat bygga om aquael fan1 med annat filtermaterial?

          Kommentar

          • LLL
            • July 2009
            • 328

            #6
            Ursprungligen postat av diesel82
            oki kollade på dem, såg väll rätt vettiga ut, finns det andar bra alternativ om man lägger till lite mer pengar som håller bättre?


            ingen som provat bygga om aquael fan1 med annat filtermaterial?

            Jag tog bort det svarta höljet och tryckte på en filterpatron till mitt aquael Fan-filter istället. Funkade utan anmärkning i ca 6mån sen hade det kommit in lite väl mycket mög i "propellern". Dock bara att rengöra och köra vidare. Det gäller att ha en patron som sluter tätt i överkant med andra ord.

            Kommentar

            • diesel82
              • December 2009
              • 26

              #7
              har byggt om det nu med ett fan3 filter och kör utan plasthöljet..
              tryckte ner röret 6-7mm ner i filtret så det trycker mot underdelen på pumphuvudet så hoppas det inte suger för mkt där i mellan nu..

              blev väldigt mycket mer filtermaterial nu

              Kommentar

              Arbetssätt...