Placering av ytterfilter

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • häpp
    • February 2010
    • 88

    Placering av ytterfilter

    Hej på er!

    Massor av nybörjarfrågor bubblar inom mig. Nyss var det bänken, nu är det filtret jag undrar över.

    Vi ponerar att vi kör med en akvariebänk som inte kan hysa ett ytterfilter på ett sätt som räddar det undan klåfingriga barn. Är det möjligt att placera filtret på en hylla/i ett skåp snett ovanför akvariet, eller på ungefär samma höjd som toppen av baljan?

    Jag har förstått att ytterfilter är att föredra framför innerdito, men är det fortfarande det om filtret inte kan placeras på samma höjd eller lägre än akvariet?

    Inbillar mig att det inte är en bra lösning, men måste ändå fråga, för blir detta klargjort kan jag relativt snart börja köpa allt som behövs och äntligen komma igång.

    anna
  • Marnat
    • November 2009
    • 2012

    #2
    det är ingen bra lösning att sätta filtret högre än akvariet, men om ni har akvariebänk med skåp så är det väl bara att sätta ett lås på skåpet? Eller göra som jag, hota med indragning av fredagsmys om de närmar sig skåpet helt och hållet
    \\54L Apistos//
    \\234L SA//
    MVH Marcus

    Kommentar

    • häpp
      • February 2010
      • 88

      #3
      He he. Indragning av fredagsmys låter som ett hot som skulle kunna funka. :-)

      Tack för ditt svar! Då är det som jag antog en dålig idé. Just nu handlar det mesta om att komma runt problemet med byggande av möbel. Får kanske ta och köpa en med skåp, trots allt.

      Kommentar

      • Marnat
        • November 2009
        • 2012

        #4
        Ursprungligen postat av häpp
        He he. Indragning av fredagsmys låter som ett hot som skulle kunna funka. :-)

        Tack för ditt svar! Då är det som jag antog en dålig idé. Just nu handlar det mesta om att komma runt problemet med byggande av möbel. Får kanske ta och köpa en med skåp, trots allt.
        Bygg en själv annars så får ni den precis som ni vill ha den Det gjorde jag åtminstone, eller ja svärfar byggde :P
        \\54L Apistos//
        \\234L SA//
        MVH Marcus

        Kommentar

        • häpp
          • February 2010
          • 88

          #5
          Min svärfar är så himla många mil bort, annars skulle han nog gärna byggt åt oss. Jag litar inte på vår kompetens när det gäller att få till något stabilt, rakt och snyggt på egen hand.

          Har funderat på massor av lösningar, men får väl köpa en färdig ful-bänk och ignorera dess anstötliga utseende. Har sett din hallmöbel i någon tråd och skulle gärna ha något av det slaget. Enkelt, snyggt. Duktig svärfar du har. ;-)

          Kommentar

          Arbetssätt...