Bygga akvarium svårt?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • RÖDLÖGA
    • February 2002
    • 3931

    Bygga akvarium svårt?

    Funderar på att bygga ett akvarium själv, är det svårt? Fins det någon bra bok eller länk om det. Tänkte även bygga ett foto akvarium att fotografera fiskar i lite tips önskas.

    FISH LOVERS
    FISHLOVERS
    Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!!!!!
    En glad "svenssonakvarist"

  • Tulle
    • January 2002
    • 65

    #2
    Jag har precis siliconat om mitt första akvarie..på 375L..Läste allt ja kunde hitta och frågade på olika forum...De flesta sa att det var ganska svårt o jobbigt(att skrapa bort allt gammalt silicon) och väldigt viktigt med rengöringen av glasen innan limmning men om ja får säga mitt så var det en baggis o jag e ju iallafall nöjd med resultatet. Det har stått med vatten i sen i fredas och det läcker inte änn så länge...Om du har något ftp program eller Direct Conect ellr något liknande kan du få alla byggbilder jag har...

    MVH Tulle

    Kommentar

    • Kjell Fohrman
      Administrator

      • December 2001
      • 48148

      #3
      Hej Rödlöga,
      Det är väl egentligen ganska lätt att limma ett akvarium om man vet hur man skall göra. Så jag rekommenderar nog att man ber någon kompis hjälpa dig första gången.
      Vill också lägga in en liten brasklapp om det Tulle skriver
      "..och väldigt viktigt med rengöringen av glasen innan limmning men om ja får säga mitt så var det en baggis..."
      Det är oerhört viktigt att rengöra akvariet innan. Annars kommer silikonet att släppa med tiden. Med tiden menas inte sen i fredags utan det tar flera månader (t.o.m. år ibland) innan den börjar släppa. Akvarier som börjar läcka är till 90% pga dålig rengöring innan limning.
      Akvaristiska hälsningar
      Kjell



      Akvaristiska hälsningar
      Kjell
      Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
      Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

      Kommentar

      Arbetssätt...