Nytt akvarium?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • sissi.
    • February 2010
    • 250

    Nytt akvarium?

    Hej! jag är precis ny här på forumet
    Jag har läst på så mycket nu om fiskar och så, men det finns så otroligt mycke man behöver veta.
    Funderar på att skaffa mig ett juvel rio 125 liters och undrar om det är några av er som har någon erfarenhet av det akvariumet?? Bra eller dåligt?
    Eller om det finns något annat bra akvariumpaket med möbel och pump till ett rimligt pris i stockholm?
  • Karon
    • January 2002
    • 3170

    #2
    Är det inte Juvel som har ljusramper där bara Juvels egna lysrör passar, begränsar utbudet av rör att välja på en del. Bortsett från det är det trevliga kar.
    Dä årner sä allti, å jör dä int dä så kvetter dä !

    Kommentar

    • JennyÄ
      • March 2008
      • 3

      #3
      Är det inte Juvel som har ljusramper där bara Juvels egna lysrör passar,
      ...nää. De vanliga rören, av diverse märken, som du kan köpa i vilken zoobutik som helst passar alldeles utmärkt.

      Själv är jag en stor fan av Juwels kar, så Sissi, gillar du den baljan så köp den!

      Kommentar

      • sissi.
        • February 2010
        • 250

        #4
        Tack för svaren! Det blir nog ett sånt
        Har tittat runt så mycket nu på olika kar och juwel var den jag fastna på mest! Jag vill så gärna ha en dvärgkulfisk i, men har hört att den inte går så bra med andra fiskar vilka fiskar går den med i ett 125 liters?

        Kommentar

        • Kjell Fohrman
          Administrator

          • December 2001
          • 48148

          #5
          Ursprungligen postat av sissi.
          Jag vill så gärna ha en dvärgkulfisk i, men har hört att den inte går så bra med andra fiskar vilka fiskar går den med i ett 125 liters?
          Denna kategorin är för frågor om "akvarier och tillbehör". För fiskfrågor finns det andra kategorier.
          Lycka till med det nya akvariet
          Akvaristiska hälsningar
          Kjell
          Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
          Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

          Kommentar

          • sissi.
            • February 2010
            • 250

            #6
            Sorry visste inte att man måste byta kategori, men nu vet jag

            Kommentar

            Arbetssätt...