Nya lysrör och annorlunda grus

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • El_latiinoo
    • February 2010
    • 43

    Nya lysrör och annorlunda grus

    Hejsan

    jag har en juwel record 800. när jag köpte denna så fick jag med 2 lysrör vid namnen Daylight där bak och warm-lite där fam varje rör är på 18w.
    är det någon som vet vilken storlek det är på dessa osv jag är helt vilsen och jag har slängt lådan så kan inte titta där.
    det jag vill är byta lysrör så man kan se färgerna på fiskarna och växterna bättre. har hört mycket om Philips aquarelle men vet inte var man kan få tag i dessa i malmö? någon som kan hjälpa mig.

    en annan fråga är oxå om gruset jag har nu, har läst att mörkare grus/sten gör så att fiskarnas färger ser bättre ut. vill ha något som ser naturligt ut och passar min back to nature bakgrund som är väldigt ljus klippvägg.

    några förslag när det gäller detta
    tack i förhand
    Senast redigerad av El_latiinoo; 23 February 2010, 20:09.
    Mycket vill ha mer...

    110l sällskaps akvarium
  • daniel_i_malmö
    • April 2002
    • 1103

    #2
    Ursprungligen postat av El_latiinoo
    har hört mycket om Philips aquarelle men vet inte var man kan få tag i dessa i malmö? någon som kan hjälpa mig.
    Jag köpte mina Aquarelle hos Akvarietjänst på Kronborgsvägen 4:
    Hos oss hittar du allt som du behöver till dina djur så som, hundfoder, kattmat, kattsand, fiskmat, fiskar, akvarium och även gnagare och fågel tillbehör.
    Malmö Akvarieförening
    no hope, no harm, just another false alarm

    Kommentar

    • El_latiinoo
      • February 2010
      • 43

      #3
      Ursprungligen postat av daniel_i_malmö
      Jag köpte mina Aquarelle hos Akvarietjänst på Kronborgsvägen 4:
      http://akvarietjanst.se/
      men är det något att lägga ner pengar på igentligen? är det någon större skillnad? och finns det några speciella man ska ha för att det ska se som bäst ut? jag ändrade för en stund sen mina lysrörs plats, jag läste på juwels hemsida att man skulle ha daylight bak och warm-lite fram, mina var tydligen felmonterade. det blev en konstig skillnad då det blev ljusare där bak än fram, men har växterna mest i bakgrunden så det kan nog stämma, eller har jag gjort fel?
      Mycket vill ha mer...

      110l sällskaps akvarium

      Kommentar

      • El_latiinoo
        • February 2010
        • 43

        #4
        ingen som kan ge tips angående detta
        Mycket vill ha mer...

        110l sällskaps akvarium

        Kommentar

        • Darre
          • March 2008
          • 378

          #5
          El latiinoo... jag kör Philips Aquarelle i mitt vägkar 2x54W T5 grymt ljust men det växer inte uppåt utan alla växter vill breda ut sig. Ska testa med att byta ut det ena mot nått annat om ett tag.
          I mitt andra kar har jag 2x39W Philips Aquarelle och där växer det åt alla håll och kanter. Plus att jag tycker om den där lite vita/kalla ljuset som man får från just dessa rör.
          Life´s a fish and then you die...
          Zebra Pleco L046 en hona är inköpt.... samlar burkar till en hane

          Kommentar

          • Gaffel
            • December 2007
            • 6200

            #6
            Ursprungligen postat av Darre
            El latiinoo... jag kör Philips Aquarelle i mitt vägkar 2x54W T5 grymt ljust men det växer inte uppåt utan alla växter vill breda ut sig. Ska testa med att byta ut det ena mot nått annat om ett tag.
            I mitt andra kar har jag 2x39W Philips Aquarelle och där växer det åt alla håll och kanter. Plus att jag tycker om den där lite vita/kalla ljuset som man får från just dessa rör.
            Fan jag vill oxå ha ett väg-kar! Vilket nytänkande, lust att lägga upp lite bilder?
            Life's a bitch and then you die..
            "I might be right handed but im always left-winged"
            Skriv på!

            Kommentar

            Arbetssätt...