Irriterad

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Aqua1500
    • March 2005
    • 22

    Irriterad

    Köpte för ca två månader sedan ett nytt innefilter, Eheim Aquaball 60, och har letat efter filterpatron. Har varit i flertal butiker men de har inte den till min pump. På kartongen står modell nr 2401 men i butiken finns inte den över huvud taget inte med på hyllan, oftast matrial till två andra modeller. Har kollat nätbutiker, bla PWSS, men de har inte heller. När jag köpte pumpen frågade jag ifall filtermatrial var lätta att hitta i butiker och svaret jag fick var att Eheim var ett topp märke och att alla butiker i stort sett har deras filtermatrial. Åkte till inköpbutiken och fann att inte ens de hade filterpatroner. Sååå iriterande. Vad är meningen att ha pump utan filtermatrial man kan hitta. Klippa ut egna ur filtmatta? Funderar på att sälja pumpen och köpa annat märke. Någon annan som har samma problem?
  • ansjo
    • November 2005
    • 29967

    #2
    Varför inte beställa om inte butiken har hemma?
    /Anders

    Medlem i NCS - givetvis!

    Kommentar

    • åheim
      • April 2006
      • 13142

      #3
      Här surru! http://www.guldfisken.se/beta/catalo...259e47d9b2d545
      Du kan också köpa liten bit grov matta och klippa till själv, de borde de ha på din butik!
      EDIT: kollade upp ditt filter och du ska ha en sån här patron också, den är till gamla modellen men är samma till nya aquaball! http://www.guldfisken.se/beta/catalo...b10b9bffda5b59
      Senast redigerad av åheim; 21 February 2010, 14:35.
      Viva Leo Buscaglia

      Kommentar

      • Aqua1500
        • March 2005
        • 22

        #4
        Ursprungligen postat av åheim
        Här surru! http://www.guldfisken.se/beta/catalo...259e47d9b2d545
        Du kan också köpa liten bit grov matta och klippa till själv, de borde de ha på din butik!
        EDIT: kollade upp ditt filter och du ska ha en sån här patron också, den är till gamla modellen men är samma till nya aquaball! http://www.guldfisken.se/beta/catalo...b10b9bffda5b59
        Tack för länken. Filterpatronen i den andra länken ser ut som den jag har i nu och som jag letat efter. Så de äldre modellers patroner passar till de nyare också? Längd och bredd med. Hur kommer det sig att info om filter som passar är så dålig. Ingen peronal i butikerna nämnde nått om det. Funderade på att köpa grov matta til korgen men till det stora facket vore det smidigare men färdiga patroner.

        Får väll svänga förbi zoo igen. Tack

        Kommentar

        • Kjell Fohrman
          Administrator

          • December 2001
          • 48148

          #5
          Rent allmänt: Känner inte till den specifika pumpen men Eheim garanterar att de ALLTID skall hålla lager på reservdelar på sina pumpar i minst 10 år efter att tillverkningen av ett pumpmärke har upphört.
          Så om en affär har sålt ett filter till dig så skall de också kunna sälja skaffa fram "reservdelar" till det - annars är det en dålig affär. Byt affär
          Akvaristiska hälsningar
          Kjell
          Signatur 1. Frustra laborat qui omnibus placere studet
          Signatur 2. Jag är inte tillräckligt ung för att kunna allt och inte heller tillräckligt gammal för att ha glömt allt.

          Kommentar

          • PiaJo

            • August 2009
            • 13001

            #6
            Jag har ingen butik i Borås som säljer dessa filter så jag klippte till egna bitar av en filtermatta och klämde i, funkar bra hittils.
            /PIA

            Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

            Kommentar

            • Aqua1500
              • March 2005
              • 22

              #7
              Ursprungligen postat av PiaJo
              Jag har ingen butik i Borås som säljer dessa filter så jag klippte till egna bitar av en filtermatta och klämde i, funkar bra hittils.
              Okej. Blir det inte mycket spill när man klipper till filtret själv? Har funderat på samma sak men hur e det pris mässigt.

              Kommentar

              • åheim
                • April 2006
                • 13142

                #8
                Ursprungligen postat av Aqua1500
                Tack för länken. Filterpatronen i den andra länken ser ut som den jag har i nu och som jag letat efter. Så de äldre modellers patroner passar till de nyare också? Längd och bredd med. Hur kommer det sig att info om filter som passar är så dålig. Ingen peronal i butikerna nämnde nått om det. Funderade på att köpa grov matta til korgen men till det stora facket vore det smidigare men färdiga patroner.

                Får väll svänga förbi zoo igen. Tack
                Många butiksbiträden är dåliga på att ta till sig information om nyheter på filterfronten
                Hur som så är det samma patroner till din nya aquaball!
                Viva Leo Buscaglia

                Kommentar

                Arbetssätt...