Nån som har tips om lysrör till Juwel Rio 240 l??Mina gått sönder..

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • candra
    • January 2010
    • 455

    Nån som har tips om lysrör till Juwel Rio 240 l??Mina gått sönder..

    Hej!

    Mina båda lysrör gick sönder idag, kontakten har knastrat sen inköpet aug -09. Har 2 st T5 rör, dom smala. Kollade lysrören, och det visade sig att ett av lysrören som satt närmast väggen (det inre) som är Juwel high Lite nature hade spruckit i glaset längst ut vid kanten, jätteroligt!! Det andra lysröret var high lite Day. Men båda glimmar till när man tänder.

    Är det nån som har nåt bra tips på bra lysrör, som ger ett klart sken??
    Har googlat lite och en del säger att high lite nature lysröret är värdelöst.

    Visserligen har jag väl garanti, men min zoobutik kommer väl slå ifrån glasspricka, då det är en "säljarbutik" om ni vet vad jag menar.

    /Candra
    // Candra


    240l sällskap 20l Nano


  • candra
    • January 2010
    • 455

    #2
    Ursprungligen postat av candra
    Hej!

    Mina båda lysrör gick sönder idag, kontakten har knastrat sen inköpet aug -09. Har 2 st T5 rör, dom smala. Kollade lysrören, och det visade sig att ett av lysrören som satt närmast väggen (det inre) som är Juwel high Lite nature hade spruckit i glaset längst ut vid kanten, jätteroligt!! Det andra lysröret var high lite Day. Men båda glimmar till när man tänder.

    Är det nån som har nåt bra tips på bra lysrör, som ger ett klart sken??
    Har googlat lite och en del säger att high lite nature lysröret är värdelöst.

    Visserligen har jag väl garanti, men min zoobutik kommer väl slå ifrån glasspricka, då det är en "säljarbutik" om ni vet vad jag menar.

    /Candra
    Inget svar...okej, då blir det ett nature iallfall... =)
    // Candra


    240l sällskap 20l Nano


    Kommentar

    • lofstrog
      • November 2009
      • 989

      #3
      Jag kör daylight kombinerat med colour i mitt Juwel kar. Tyvärr så kan du bara montera Juwel rör i din armatur eftersom Juwel har lite specialmått på sina rör.

      //Roger
      Discus for life

      Kommentar

      • Grottbert
        • November 2009
        • 340

        #4
        Jo, det blir väl svårt att visa att du inte gjort sprickan själv för butiken så det blir nog svårt att reklamera dom.

        juwel har bara day och nature som ger ett klart sken. Colour ger ett lite mer dämpat sken men tar fram rött och blått i fiskarana.

        Kommentar

        • candra
          • January 2010
          • 455

          #5
          Ursprungligen postat av lofstrog
          Jag kör daylight kombinerat med colour i mitt Juwel kar. Tyvärr så kan du bara montera Juwel rör i din armatur eftersom Juwel har lite specialmått på sina rör.

          //Roger
          Ja, jag läste om det sen...inga billiga rör för min del. Nästa gång blir det ett standard akvarium...begagnat =)
          // Candra


          240l sällskap 20l Nano


          Kommentar

          • candra
            • January 2010
            • 455

            #6
            Ursprungligen postat av Grottbert
            Jo, det blir väl svårt att visa att du inte gjort sprickan själv för butiken så det blir nog svårt att reklamera dom.

            juwel har bara day och nature som ger ett klart sken. Colour ger ett lite mer dämpat sken men tar fram rött och blått i fiskarana.
            Ja, det blir nog bra med nature, om det ger ett klart sken...vi får se om den andra lysröret fungerar, det som var helt, jag tänker inte betal för 2 lysrör, sen om dom seriekopplat det...då får fasiken zoo stå för den andra..

            Och just när jag hade fått till mitt akvarium med temp och allt, satt doppvärmaren på 29 grader, och bara för att lyset är borta så är det 27,1 nu i akvariet och har sjunkit hela tiden...det var denna doppvärmare var precis ny..men den lyser då och då..men det blir väl bättre när lyset kommer tillbaka, men det är ju nåt som inte stämmer iallfall..men men, det löser sig alltid...får nya lysrör imorgon.. =) Stackars mina discusar som jag haft problem med..
            Och mina växter som jag hade fått till så fint, som vill ha lyse...men dom dör ju inte av att vara utan i 2 dagar.

            Nu kan man inte göra annat än att skratta... =)=)
            // Candra


            240l sällskap 20l Nano


            Kommentar

            Arbetssätt...