Vilken inne pump till 350 l?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • monsieur
    • September 2009
    • 86

    Vilken inne pump till 350 l?

    Eftersom jag har karet vid sängen så tänkte jag köpa en tyst inne pump som har stor filter volym och passar till 350 l.
    Kan nogon hjälpa mig att välja rätt pump!så är jag jätte tacksam.
  • Andrém
    • October 2009
    • 1247

    #2
    Ursprungligen postat av monsieur
    Eftersom jag har karet vid sängen så tänkte jag köpa en tyst inne pump som har stor filter volym och passar till 350 l.
    Kan nogon hjälpa mig att välja rätt pump!så är jag jätte tacksam.
    Hm, tror inte du kan klara dig med 1 innerfilter för ditt 350L då filtervolymen är inte direkt något att heja över. Jag har själv mitt akvarium i sovrummet men jag har ytterfiltret i ett skåp i bänken så det låter i princip ingenting, kan det vara något alternativ?

    Om du verkligen vill köra innerfilter, då får du nog använda dig av flera stycken om du ska ha en vettig filtervolym.

    Kommentar

    • hannesc
      • December 2009
      • 13085

      #3


      den skulle kunna funka

      Kommentar

      • Svetsaren
        • July 2009
        • 193

        #4
        2252 är visst bra. I ett 350 så har du höjd till ytterligare en filtermodul, så du har tre totalt, men jag är rätt säker på att du förr eller senare vill ha ett ytterfilter för filterkapaciteten. Så blev det för mig...

        Kommentar

        • Marnat
          • November 2009
          • 2012

          #5
          ska du köra innerfilter så hade jag nog byggt nån form av filterhörna för mer volym till de små bakterierna.
          \\54L Apistos//
          \\234L SA//
          MVH Marcus

          Kommentar

          • monsieur
            • September 2009
            • 86

            #6
            Ursprungligen postat av Marnat
            ska du köra innerfilter så hade jag nog byggt nån form av filterhörna för mer volym till de små bakterierna.
            Jag tänkte mig att bygga en i hörna men jag vet inte va jag behöver för grejer för o bygga en,det hadde varit toppen om jag få detaljerat beskrivning.
            hur gör jag det?

            Kommentar

            • monsieur
              • September 2009
              • 86

              #7
              [QUOTE=Svetsaren;1374921]2252 är visst bra. I ett 350 så har du höjd till ytterligare en filtermodul, så du har tre totalt, men jag är rätt säker på att du förr eller senare vill ha ett ytterfilter för filterkapaciteten. Så blev det för mig...[/QUOTE
              Tycker att det är säkrare o ha en inne filter,det därför vill jag ha en inne filter som jag beskrev att den ska vara tyst med stor filter volum.
              Jag har en fluval 4 plus till min andra kar o den funkgerar utmärkt.
              Vill ha en lika effektiv pump av annat märke.
              Kan du det?

              Kommentar

              • Marnat
                • November 2009
                • 2012

                #8
                Ursprungligen postat av monsieur
                Jag tänkte mig att bygga en i hörna men jag vet inte va jag behöver för grejer för o bygga en,det hadde varit toppen om jag få detaljerat beskrivning.
                hur gör jag det?
                det finns detaljerade beskrivning på nätet men kort sagt så tar du en stor bit filtermatta och fäster i ett hörn, bakom det sätter du en powerhead för vilken du gjort ett hål i filtermattan för utblåset.
                \\54L Apistos//
                \\234L SA//
                MVH Marcus

                Kommentar

                • monsieur
                  • September 2009
                  • 86

                  #9
                  Ursprungligen postat av Marnat
                  det finns detaljerade beskrivning på nätet men kort sagt så tar du en stor bit filtermatta och fäster i ett hörn, bakom det sätter du en powerhead för vilken du gjort ett hål i filtermattan för utblåset.
                  Okej!
                  Men det ser fult ut när filter massan syns.
                  Tänkte på non rektangulärt formad plast låda att man sätter in filter massan i,men jag vet inte var kan man ta på sånt!det hadde varit bra då man har garanterat stor filter massa!

                  Kommentar

                  • monsieur
                    • September 2009
                    • 86

                    #10
                    Ursprungligen postat av Marnat
                    det finns detaljerade beskrivning på nätet men kort sagt så tar du en stor bit filtermatta och fäster i ett hörn, bakom det sätter du en powerhead för vilken du gjort ett hål i filtermattan för utblåset.
                    Hittat i förråd en pump av aqua clear 70 som jag köpte föra året och den funkar.
                    Tror du att jag kan använda den till karet?

                    Kommentar

                    • Marnat
                      • November 2009
                      • 2012

                      #11
                      Ursprungligen postat av monsieur
                      Okej!
                      Men det ser fult ut när filter massan syns.
                      Tänkte på non rektangulärt formad plast låda att man sätter in filter massan i,men jag vet inte var kan man ta på sånt!det hadde varit bra då man har garanterat stor filter massa!
                      Ursprungligen postat av monsieur
                      Hittat i förråd en pump av aqua clear 70 som jag köpte föra året och den funkar.
                      Tror du att jag kan använda den till karet?

                      Till att börja med vet jag inte hur en Aquaclear ser ut och funkar. Men att gömma filtermassan är ju inget problem, det går att fixa med en billig slimline av vanligt märke eller helt enkelt bygga en låda av lite frigolit som man målar lite fint så den ser ut som en sten eller något

                      annars kan du ju klä större delen av filtermassan med någon typ av mossa eller något för att dels dölja den och även skapa ett mysigt hem för yngel alt. räkor
                      \\54L Apistos//
                      \\234L SA//
                      MVH Marcus

                      Kommentar

                      • monsieur
                        • September 2009
                        • 86

                        #12
                        Ursprungligen postat av Marnat
                        Till att börja med vet jag inte hur en Aquaclear ser ut och funkar. Men att gömma filtermassan är ju inget problem, det går att fixa med en billig slimline av vanligt märke eller helt enkelt bygga en låda av lite frigolit som man målar lite fint så den ser ut som en sten eller något

                        annars kan du ju klä större delen av filtermassan med någon typ av mossa eller något för att dels dölja den och även skapa ett mysigt hem för yngel alt. räkor
                        Det va bra förslag!
                        den va en aquaclear powerhead.
                        Jag ska iväg o köpa en stor filter massa och en slimline för o dölja filtret.
                        Det komer säkert o bli bra,och på det sättet har jag sparat pengar.
                        vill tacka dig mycket!

                        Kommentar

                        • Marnat
                          • November 2009
                          • 2012

                          #13
                          inge fara alls, glad att man kan hjälpa till
                          \\54L Apistos//
                          \\234L SA//
                          MVH Marcus

                          Kommentar

                          Arbetssätt...