Ytterfilter

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Carl-Filip
    • December 2009
    • 38

    Ytterfilter

    hur många liter per timme är lagom för ett ytterfilter som ska vara till ett 500l akvarie med påfågelciklider o guldsömmar?
    vilka modeller är bra o vad ska man ha i dom?
  • hannesc
    • December 2009
    • 13085

    #2
    Fluval FX5 är ett mycket bra alternativ

    Kommentar

    • Carl-Filip
      • December 2009
      • 38

      #3
      vad kostar en sådan då? jag har inte alltför gott om pengar så priset får gärna vara lågt!

      Kommentar

      • hannesc
        • December 2009
        • 13085

        #4

        nog absolut det billigaste FX5 på marknaden

        Kommentar

        • Riddaren
          • June 2009
          • 126

          #5
          Man kan väl iofs ha storleken mindre också på pump till 500 liters. Är det då Fluval 405 så kan man säkert hitta det så billigt som 1800-1900 i affär och det rör sig om 1300L/H. Jag kör själv en sån och är nöjd, men även större funkar om du struntar i några hundralappar.
          Jag hade säkert köpt större om det inte varit för att jag redan har en ca 2000L/H rotationspump i som gör att det blir ett bra drag i karet, men det är ju inte alla fiskar som vill ha så kraftigt ös i karet så det är ju upp till dig att avgöra om du behöver mer kraft än så.
          ______________________________________________
          540 L + 540 L + 47 L
          Entusiastisk amatör

          Kommentar

          • Yoink
            • September 2009
            • 234

            #6
            Både påfågelciklider och guldsömmar blir så stora och äter så pass mycket så jag hade absolut satsat på fx5:an, det skiljer så lite i pris och du får så mycket större filtervolym.

            Kommentar

            • Johanski
              • February 2007
              • 3044

              #7
              Ännu en som håller med. Fluval 405 lär inte räcka långt med påfåglar i akvariet, satsa på FX5!

              Kommentar

              Arbetssätt...