Akvarium från tyskland

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • flelle
    • January 2010
    • 24

    Akvarium från tyskland

    Funderar på att bli med akvarium igen efter några års frånvaro. Har sneglat lite på ett juwel rio 240 eller 300. Vid en närmare prisjämförelse så är det ju ett par tusen billigare i tyskland men vågar man beställa från utlandet med tanke på den långa frakten och eventuella returer.
    Nån som har importerat akvarium och har egna erfarenheter så skriva gärna hur det gick för er.
  • lofstrog
    • November 2009
    • 989

    #2
    Har du hittat något försäljningsställe som skickar till Sverige?

    Jag har kollat runt lite i Danmark och inte hittat någon som vill skicka stora akvarium över 50kg.

    //Roger
    Discus for life

    Kommentar

    • flelle
      • January 2010
      • 24

      #3
      har bara kollat upp ett ställe.Där dom tar mellan 120-150 euro för frakten beroende på om du bor i norra eller södra sverige. Beställer man balja plus säg ett ytterfilter så spar man in lite pengar mot att köpa i sverige

      Denna webbplats är till salu! zoo-angeln-teich.de är din första och bästa källa för all information du letar efter. Allt från allmänna frågor till vad du kan förvänta dig att hitta här, zoo-angeln-teich.de har allt. Vi hoppas att du hittar vad du letar efter!

      Kommentar

      • flelle
        • January 2010
        • 24

        #4
        glömde säga att fraktpriserna är upp till 150kg. Upp till 50 kg så är det ungefär halva kostnaden

        Kommentar

        • Falken85
          • September 2009
          • 81

          #5
          Ursprungligen postat av flelle
          glömde säga att fraktpriserna är upp till 150kg. Upp till 50 kg så är det ungefär halva kostnaden
          hmm. jobbar på en mejeri grossist. vi har 4 trailers som går till tyskland och tillbaka hela tiden. skulle säkert kunna fixa billig frakt om någon är intresserad.
          beror såklart på vart i tyskland företaget ligger.
          brukar själv ta hem en pall öl lite då och då.

          Kommentar

          • flelle
            • January 2010
            • 24

            #6
            Falekn85> Låter ju spännande. Var hamnar grejerna i sverige då?

            Kommentar

            • lofstrog
              • November 2009
              • 989

              #7
              Ursprungligen postat av flelle
              har bara kollat upp ett ställe.Där dom tar mellan 120-150 euro för frakten beroende på om du bor i norra eller södra sverige. Beställer man balja plus säg ett ytterfilter så spar man in lite pengar mot att köpa i sverige

              http://www.zoo-angeln-teich.de/index.php
              Inga akvarium över 500L

              //Roger
              Discus for life

              Kommentar

              • Rosali
                • January 2010
                • 279

                #8
                Har du räknat på hur mycket du sparar på att köpa det i Tyskland?
                verkar intressant. Jag bor ju "rätt nära".
                Funderar fram och tillbaka om jag ska skaffa ett större akvarium. Men ska ju förstås ha plats också.

                Kommentar

                • Falken85
                  • September 2009
                  • 81

                  #9
                  Ursprungligen postat av Falken85
                  hmm. jobbar på en mejeri grossist. vi har 4 trailers som går till tyskland och tillbaka hela tiden. skulle säkert kunna fixa billig frakt om någon är intresserad.
                  beror såklart på vart i tyskland företaget ligger.
                  brukar själv ta hem en pall öl lite då och då.
                  från tyskland till karlstad. via malmö, falkenberg, göteborg, jönköping, karlstad.
                  från karlstad till stockholm, västerås, haninge, upplandsväsby mm mm.
                  från karlstad till norrbotten.

                  Kommentar

                  • Eric66
                    Banned
                    • February 2008
                    • 25

                    #10
                    Ursprungligen postat av flelle
                    Funderar på att bli med akvarium igen efter några års frånvaro. Har sneglat lite på ett juwel rio 240 eller 300. Vid en närmare prisjämförelse så är det ju ett par tusen billigare i tyskland men vågar man beställa från utlandet med tanke på den långa frakten och eventuella returer.
                    Nån som har importerat akvarium och har egna erfarenheter så skriva gärna hur det gick för er.
                    Är dessa akvarium verkligen så mycket billigare i Tyskland än i sverige?
                    Frakt från Tyskland kostar en del också.
                    Såg på priset här i Göteborg på Herkules zoo.

                    Rio 240 4140 kr
                    Rio 300 5735 kr

                    Kommentar

                    • flelle
                      • January 2010
                      • 24

                      #11
                      Priset i butik kanske inte skiljer så jätte mycket men fraktpriser i Sverige är ju ett skämt. Frakten från Tyskland är billigare än frakten från södra till norra Sverige. Jag har ringt runt till olika zoo buitker på min ort och ett rio 240 ligger mellan 6500-7000kr. Inte konstigt att folk beställer grejer från utlandet när frakterna i sverige är hutlösa. Kan ju nämna att frakten från pwss skulle gå på ca 2000kr

                      Kommentar

                      • snippidippi
                        • October 2009
                        • 81

                        #12
                        Aquaristik Shop: 8.000 Aquarium Products online for your Fresh- or Saltwater Aquarium.


                        Jag tror det var ifrån denna sida jag frågade om frakt kostnad till södra sverige (skåne) skulle kosta för ett 375L och för mig det sluta med att dem sa 4000:- i frakt för ett akvarie för 180€

                        och jag har frågat ett annat tyskt ställe och dem ville inte skicka alls för dem sa rätt och slätt att det kommer bli för dyrt för mig att betala frakten!

                        Kommentar

                        Arbetssätt...