Kommer ut vatten ur Eheim 2224 professional

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Misantrop
    • January 2010
    • 151

    Kommer ut vatten ur Eheim 2224 professional

    Hejsan allihopa !

    Har köpt ett Eheim 2224 professional ytterfilter , som kom hem igår .
    Problemet är att det kommer ut vatten från den när sätter i kontakten och kör igång den . Det kommer INTE ut vatten när jag inte har kontakten i , så den är hel annars . Har jag gjort något fel ? Tycker ändå att jag har provat det mesta .

    Jätte tacksam för svar ! ha det bra
  • hannesc
    • December 2009
    • 13085

    #2
    antar att du menar att det kommer ut vatten på fel ställen när du sätter i kontakten. för vatten ska det ju komma ur den...fast ur slangarna då.

    kolla så att alla O-ringar är hela. var läcker det?

    Kommentar

    • Misantrop
      • January 2010
      • 151

      #3
      Ursprungligen postat av hannesc
      antar att du menar att det kommer ut vatten på fel ställen när du sätter i kontakten. för vatten ska det ju komma ur den...fast ur slangarna då.

      kolla så att alla O-ringar är hela. var läcker det?
      Ja skrev lite fel kanske . Det kommer ut vatten från behållaren , typ från sidorna .

      Kommentar

      • Misantrop
        • January 2010
        • 151

        #4
        Ursprungligen postat av Misantrop
        Ja skrev lite fel kanske . Det kommer ut vatten från behållaren , typ från sidorna .
        Det ser ut som att vattnet kommer ut från dem fyra grejjorna i varje hörna som man sätter fast locket med .

        Kommentar

        • åheim
          • April 2006
          • 13142

          #5
          Du får ta isär filtret och kolla packningen som sitter runt locket, se till att den sitter rätt! Filtret är väl nytt va jag förstår och då är packningarna insmorda med fett och det är viktigt för att hålla packningen mjuk och så att den glider lätt när du stänger filtret, när den behöver smörjas igen kan du ta lite vit vaselin och stryka på! (gäller alla packningar på filtret) Kolla även att det är tätt där slangarna går in i filtret!
          Viva Leo Buscaglia

          Kommentar

          • legis
            • November 2009
            • 95

            #6
            Se till så locket sitter rätt och att låsklaffarna är rätt. Ibland får jag trixa lite med min innan locket hamnar helt rätt. Men man märker det lätt på klaffarna. Är de enormt svåra eller enormt lätta att knäppa fast så sitter locket troligtvis fel.

            Kommentar

            Arbetssätt...