Filter till Eheim Aquaball 2208

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • PiaJo

    • August 2009
    • 13001

    Filter till Eheim Aquaball 2208

    Har en Eheim Aquaball 2208 men inga filterpatroner, skulle jag kunna köpa bara en filtermatta och klippa till lagom bitar och trycka i filterhållarna?
    /PIA

    Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!
  • skojfisk
    • December 2009
    • 63

    #2
    Det tror jag skulle fungera, men se till att bitarna passar under "vågen" på modulens topp. Du kan också säkert ta ett lass filtervadd och trycka i. Annars kan du fråga i zooaffären (välsorterad) efter dessa, Jag har en väldigt gammal modell av Aquaballen (2012) och min zooaffär hade filtermaterial till den även fast den är ca 5 år gammal. Prova dig fram tills du hittar vad som funkar bäst.
    Världen är full av mysterier. Anledningen är ett mysterium.

    Sjuttitvå liter fisksoppa är en hel del mat. Jag föredrar sjuttitvå liter vatten, grus, och fisk.

    Kommentar

    • DaRe

      • June 2009
      • 2227

      #3
      Glöm inte bort den lilla filterbiten som sitter längst upp mot pumphuvudet, dvs inte i "korgarna", den kanske du har med redan?
      Checking out...

      Kommentar

      • PiaJo

        • August 2009
        • 13001

        #4
        Ursprungligen postat av skojfisk
        Det tror jag skulle fungera, men se till att bitarna passar under "vågen" på modulens topp. Du kan också säkert ta ett lass filtervadd och trycka i. Annars kan du fråga i zooaffären (välsorterad) efter dessa, Jag har en väldigt gammal modell av Aquaballen (2012) och min zooaffär hade filtermaterial till den även fast den är ca 5 år gammal. Prova dig fram tills du hittar vad som funkar bäst.
        Har tyvärr ingen affär som säljer detta i Borås.

        Ursprungligen postat av Dre
        Glöm inte bort den lilla filterbiten som sitter längst upp mot pumphuvudet, dvs inte i "korgarna", den kanske du har med redan?
        Till den har jag redan lite fint filtervadd för att ta bort ev. små partiklar.
        Senast redigerad av PiaJo; 17 January 2010, 13:49.
        /PIA

        Jag är medlem i NCS - föreningen för dig som tycker om ciklider!

        Kommentar

        Arbetssätt...