Am Top 1000 vs Fluval 4+

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • stefan s
    • April 2008
    • 104

    Am Top 1000 vs Fluval 4+

    Hej
    Jag skulle behöva lite feedback på dessa 2 filter, skall starta ett 200 liters akvarium på skolan jag jobbar på och min akvariehandlare föreslog ett Am Top 1000, hemma har jag ett fluval 3+ så jag är bekant med det men vet inget om Am Top.
    Vi kommer att ha sällskapsfiskar i akvariet, Ytterfilter är inget alternativ.
    70L Fisksoppa 110L Sällskapsakvarie. 25L sniglar
    Min zoon
  • hannesc
    • December 2009
    • 13085

    #2
    Am Top har väl lite rykte om sig att vara ett lite billigt internet-märke...man får typ vad man betalar för. dvs kaaanske lite sämre kvalitet.

    Kommentar

    • åheim
      • April 2006
      • 13142

      #3
      Ursprungligen postat av stefan s
      Hej
      Jag skulle behöva lite feedback på dessa 2 filter, skall starta ett 200 liters akvarium på skolan jag jobbar på och min akvariehandlare föreslog ett Am Top 1000, hemma har jag ett fluval 3+ så jag är bekant med det men vet inget om Am Top.
      Vi kommer att ha sällskapsfiskar i akvariet, Ytterfilter är inget alternativ.
      kan det inte vara skönt med ett mer eller mindre underhållsfritt filter när det ska stå på en skola och bara behöva tänka på vattenbyte?! Du har ju själv akvarie och kan väl lätt silicona fast 2 glaslister och sätta dit en blåmatta med cirk.pump bakom
      Viva Leo Buscaglia

      Kommentar

      • stefan s
        • April 2008
        • 104

        #4
        Ursprungligen postat av åheim
        kan det inte vara skönt med ett mer eller mindre underhållsfritt filter när det ska stå på en skola och bara behöva tänka på vattenbyte?! Du har ju själv akvarie och kan väl lätt silicona fast 2 glaslister och sätta dit en blåmatta med cirk.pump bakom
        Tål att tänka på
        70L Fisksoppa 110L Sällskapsakvarie. 25L sniglar
        Min zoon

        Kommentar

        Arbetssätt...