Lutande kar

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • irwin_fletch
    • April 2009
    • 544

    Lutande kar

    Håller på att få psykbryt!

    Har ett nytt 600-liters kar utan ställbar bänk. Håller på att mixtra med skivor under benen på bänken för att få det helt rakt men verkar vara omöjligt.

    I vattenpasset är bubblan inom linjerna men det verkar inte räcka, när jag fyller 10 cm vatten diffar det 6-7 mm på ena kanten jämfört med andra.

    Klart jag får jobba vidare men hur mycket tycker ni att det kan diffa? Jag orkar snart inte med detta mer...
  • mcben
    • March 2008
    • 57

    #2
    Diffar det 6-7mm på ena sidan så ska det ju under 6-7mm till i den änden där det är djupast. Sen är det klart. Sen ska ju hälften under i mitten osv

    Kommentar

    • DaRe

      • June 2009
      • 2227

      #3
      Det kan inte diffa 6-7 mm. Det beror på att när tryck kommer på så pressas materialet ihop och skevar. Du bör rita justera så exakt som möjligt. Även 1mm kan vara ödestiget.

      När du är klar kan du placera en liten skiva på 10x10 cm under varje ben och under denna en 10x10 cm frigolitskiva 1cm tjock. det ben som har högre tryck än ett annat kommer då att sjunka lite mer och på så sätt har du ett självreglerande system.

      Om du under fötterna
      Checking out...

      Kommentar

      • perfetto
        • March 2008
        • 1593

        #4
        Jag har alltid haft en diff i någon riktning på någon halv centmeter eller så på mina kar när de varit fyllda, o det har inte varit några problem alls.

        Har man en tank på 150-200 centimeter är det snudd på omöjligt att få det helt jämt om man inte står direkt på ett betonggolv eller totalstumt underlag av annan sort. Några millimeters differens kan man räkna med.

        Kommentar

        Arbetssätt...