Bänk utan ställbara ben?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • irwin_fletch
    • April 2009
    • 544

    Bänk utan ställbara ben?

    Till mitt nya kar fick jag en jättefin bänk som är riktigt bra och rejäl.
    Problemet är att benen inte är ställbara. Jag har inte fått bänken på plats än men tanken är att jag först o främst ska ställa benen på träbitar för att golvet ska skonas.

    Om bänken nu inte står helt rakt, vad kan jag göra för att få den helt rak?
    Min tanke var att antingen sätta hårda "tassar" under benen eller på något sätt lägga in tunna träskivor eller frigolit eller något.

    Karet är på 600 liter så det kommer bli tungt.
    Hur har ni andra gjort som inte har ställbara ben?

    Jag kommer inte ge mig förän jag har detta rakt, tänker inte ligga vaken på natten för att det lutar..
  • Fuzzop
    • July 2007
    • 2380

    #2
    hur är benen gjorda på bänken? om vi pratar ihåliga rör så skulle mitt tips va en grov gängad stång som kapas upp i bitar som träs upp i benen och sen kan dom justeras med en mutter och bricka

    Kommentar

    • irwin_fletch
      • April 2009
      • 544

      #3
      Benen är 4*4 cm och är ihåliga. Förstår inte riktigt vad du menar även om det bästa vore att få ställbara ben.

      Tänkte hitta lämpliga träbitar sen sätta häftbar filtermatta under träbitarna och justera med denna filtermatta om det lutar något.

      Men vet inte om det kommer fungera.

      Kommentar

      • Patrik Steen
        • May 2006
        • 8464

        #4
        Glasspinnar kanske även smala passbitar av plast funkar också,kanske inte behövs mycket då ditt golv kanske är rätt så bra redan..då är det inget större krux att få det bra med dessa hjälmedel
        Mvh.Patrik

        Kommentar

        • Yoink
          • September 2009
          • 234

          #5
          Spelkort ska tydligen funka bra

          Kommentar

          • Fuzzop
            • July 2007
            • 2380

            #6


            typ sånna jag menade, en stump på typ 10-15cm i varje ben och sen en mutter på så du kan justera hur mycket som sticker ut ur benet

            Kommentar

            • Martin85
              • February 2008
              • 465

              #7
              Byggvaruhusen har "plastkort" i olika storlekar och tjocklekar för att bygga upp ev ojämnheter mm. Några har dem i fönsterkarmar mm.

              Köpte ett ask med 1mm till 6mm för några tior för att stabilisera toastolen mot klinkergolv när det är gjutet fall. Perfekt!!!

              Har även haft bra nytta av dem till akvarierna för justera lutning på 2 bänkar...

              Spelkort eller papper skulle jag inte bygga på. Bättre med död plast.

              Köp en ask. Bra till mycket.

              Kommentar

              Arbetssätt...