Många funderingar! Behöver bolla ideér.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Bowzee
    • September 2009
    • 23

    Många funderingar! Behöver bolla ideér.

    Efter att ha varit akvarie-lös i över två år ville jag ha nytt.
    Fick ett 250liters av en vän, alla tillbehör.
    Först tänkte jag "Herregud vad stort, hur ska jag kunna fylla karet med allt som behövs?"

    Ja, nu har jag alltså haft karet i sex månader, och det känns pyttelitet i mina ögon. Blev fruktansvärt sugen på Blå Delfinciklid och de kräver ju 375 liter.

    Mina funderingar är som såhär.
    Jag köpte ett nytt kar för ett par dagar sedan, ett sexkantigt 60 liters. Där hade jag tänkt ha mina tjugo neontetror och malen.
    (detta är vad fiskar jag lyckats skaffa, eftersom jag inte vetat vad jag velat göra. )

    Funderade då på att få igång det lilla karet, skicka över fisken till det, och sen tömma det "stora" (haha) och slänga ut det på blocket.
    Undrar då över vad man kan ta betalt för det? Eller om man kan slänga ut någon slags bytes-annons? (Nappar folk på det? )

    Och en fundering till då var ju såklart om det är lönt att skaffa något mindre än 540liter? Då hade jag velat ha delfincikliderna däri och få en riktig biotop. Det har jag aldrig försökt mig på tidigare, det har bara varit sällskap, sas.

    Någon som vill bolla ideér med mig?
    /Josefin89a
    Mamma och fru.
  • vaim
    • April 2009
    • 116

    #2
    Prova att lägga ut det på blocket. Det är alltid värt att maila och fråga om byte på andra kar. Min bror ville har ett nytt akvarium men hade inga pengar han hade dock ett nytt hemmabiosystem av billigare modell så han mailade i princip alla som hade akvarium ute om byte och flera nappade och han fick ett 350l kar.
    http://vaim.se
    http://twitter.com/vaim

    Kommentar

    • Bowzee
      • September 2009
      • 23

      #3
      Ursprungligen postat av vaim
      Prova att lägga ut det på blocket. Det är alltid värt att maila och fråga om byte på andra kar. Min bror ville har ett nytt akvarium men hade inga pengar han hade dock ett nytt hemmabiosystem av billigare modell så han mailade i princip alla som hade akvarium ute om byte och flera nappade och han fick ett 350l kar.
      Jag provade skicka på ett, men han svarade mest otrevligt om att hans kar var sålt.
      Men jag ska absolut prova igen, tycker mest det verkar som att de som lägger ut sina kar på blocket gör det för att avsluta hobbyn.
      Hmm, har kanske något annat att byta mot?

      Tack för svar!
      /Josefin89a
      Mamma och fru.

      Kommentar

      Arbetssätt...