Akvastabil i Malmötrakten?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Ohm
    • January 2010
    • 3

    Akvastabil i Malmötrakten?

    Såja, då var man sugen igen efter att (alltför) dumt ha avyttrat sin kollektion av trevliga kar för några år sedan. Jag hoppas ni blev nöjda med fynden era snikisar!!

    Iaf, saken är den att det pockar i köptarmen vad det gäller ett kar av modell Akvastabil i storlek 325 liter. Helst skulle jag dock vilja ha ett kar med en längd av åtminstone 150 cm, men gärna 175 med bibehållen bredd och djup på 50cm.

    Det där Dala 375 i supernyskick som man sålde för en pizzapeng ungefär hade dugt gott. Akvastabil synes välgjorda och lyxiga men var handlar jag ett sådant som billigast här hemma i Skånetrakten?

    zooplanet tar på nätet
    kar 325 2650 kronor
    T5 x2: 2895 kronor
  • ansjo
    • November 2005
    • 29967

    #2
    Har du kollat på andra sidan sundet, http://www.akvastabil.dk/ ?
    /Anders

    Medlem i NCS - givetvis!

    Kommentar

    • Ohm
      • January 2010
      • 3

      #3
      Tack, jag ska leta.

      Kommentar

      • rödtoppen
        • June 2006
        • 3148

        #4
        Ursprungligen postat av Ohm

        Iaf, saken är den att det pockar i köptarmen vad det gäller ett kar av modell Akvastabil i storlek 325 liter. Helst skulle jag dock vilja ha ett kar med en längd av åtminstone 150 cm, men gärna 175 med bibehållen bredd och djup på 50cm.
        Mitt 180-liters (komplett med dimmbar T-5 ramp & möbel) kostade 7500kr
        Skulle tippa på att ett komplett 375-liters går på iaf 12;000 kr
        / dtoppen /

        Kommentar

        • Ohm
          • January 2010
          • 3

          #5
          Möbel har jag sedan tidigare och det blir ingen dimbar T5:a så jag klarar mig undan billigare än så. Lite trist dock att de inte har klassikern 150x50x50 utan istället 130x50x50 för att sedan hoppa upp till ett 530 på 160x55x60.

          Det verkar som att ett 325 inklusive T5 x2 ramp går att få för 5 papp ungefär (aluyta).

          Kommentar

          • rödtoppen
            • June 2006
            • 3148

            #6
            Ursprungligen postat av Ohm
            Möbel har jag sedan tidigare och det blir ingen dimbar T5:a så jag klarar mig undan billigare än så. Lite trist dock att de inte har klassikern 150x50x50 utan istället 130x50x50 för att sedan hoppa upp till ett 530 på 160x55x60.

            Det verkar som att ett 325 inklusive T5 x2 ramp går att få för 5 papp ungefär (aluyta).
            På min ramp skilljde det bara ca 500kr mellan vanlig ramp och den dimmbara
            / dtoppen /

            Kommentar

            • ansjo
              • November 2005
              • 29967

              #7
              Helt klart snygga kar, har ett på 900 liter som jag är väldigt nöjd med. Kolla även in Blocket, kommer ibland in bra objekt även den vägen.
              /Anders

              Medlem i NCS - givetvis!

              Kommentar

              • MissB
                • May 2009
                • 502

                #8
                Ett förslag bara http://www.blocket.se/kristianstad/5...tm?ca=23_9&w=1

                Kommentar

                • rödtoppen
                  • June 2006
                  • 3148

                  #9
                  Ursprungligen postat av MissB
                  Ser ut som det är ett köksskåp det står på, eller iaf återanvända köksluckor
                  + det är ju en smaksak när det gäller upphängda ljusramper
                  / dtoppen /

                  Kommentar

                  • sara s
                    • November 2009
                    • 77

                    #10
                    www.dba.dk hade ganska många. 375 l har jag inte kollat på men har för mig det fanns en hel del (vi kikar på ett större men har inte bestämt oss riktigt för vilken stl).

                    Kommentar

                    • Allroad
                      • November 2009
                      • 50

                      #11
                      Håller med Sara S, www.dba.dk är bra alternativ för begagnat med stort utbud och hyfsade priser. Köpte mitt därifrån för några veckor sedan.

                      Anders

                      Kommentar

                      Arbetssätt...