Så sur!!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Marnat
    • November 2009
    • 2012

    Så sur!!

    Köpte ett eheim ytterfilter 2026 på blocket förra veckan, hon kom och lämnade det hos oss idag. 1300 för hela paketet och det står i blocket annonsen att det är helt nytt..

    Frugan min som tar emot paketet då jag jobbade, och nu när jag kommer hem och öppnar paketet och kollar över delarna så inser jag att slanganslutningen fattas


    Resterande delar är dock i toppskick och de har inte ens öppnat filterpåsarna med makaroner samt annat skroffs Bilder kommer asap.

    kommer behöva hjälp att lägga i allt så det ligger rätt känns det som :P

    bilder kommer asap
    \\54L Apistos//
    \\234L SA//
    MVH Marcus
  • nesseman
    • December 2007
    • 362

    #2
    Ring å fråga om dom glömt lägga i den?

    Kommentar

    • Marnat
      • November 2009
      • 2012

      #3
      Ursprungligen postat av nesseman
      Ring å fråga om dom glömt lägga i den?
      har jag gjort, men de säger att de fick filtret såsom jag fick det, det kan inte vara sant då jag antar att slangkopplingen faktiskt följer med.
      Däremot så lovade de att kompensera mig för det, blir bara så irriterad
      \\54L Apistos//
      \\234L SA//
      MVH Marcus

      Kommentar

      • hannesc
        • December 2009
        • 13085

        #4


        var det denna annonsen=?

        Kommentar

        • Marnat
          • November 2009
          • 2012

          #5
          Ursprungligen postat av hannesc
          yup precis den
          \\54L Apistos//
          \\234L SA//
          MVH Marcus

          Kommentar

          • Marnat
            • November 2009
            • 2012

            #6
            Det löste sig till slut åtminstone, säljaren har gått med på att bekosta slangkopplingen.
            Skönt med en ärlig säljare för en gångs skull faktiskt.
            Även om han hävdade att det aldrig var öppnat, men tejpbitarna som visar att det är en obruten förpackning var avskurna och jag hittade även en smutsig sax i kartongen O.o
            Jag antar ju då att man inte får med saxar till eheim pumparna original :P
            \\54L Apistos//
            \\234L SA//
            MVH Marcus

            Kommentar

            • SuperAquaMan
              • August 2009
              • 245

              #7
              jag antar att han har klippt ut texten om filtret från någon hemsida.
              Reagerade lite på: "Eheim kostar lite mer än andra filter, men tappar knappt ingen effekt när filtret börja bli fullt."

              Stämmer ju inte riktigt. Mitt filter går i 2 månader sen är går det bara på 1/3 av effekten av vad det gör när det är rengjort. Får nog byta ut den fina filtermattan i som alltid bli igensatt mot nått grövre.

              Kommentar

              • Gaffel
                • December 2007
                • 6200

                #8
                Ursprungligen postat av SuperAquaMan
                jag antar att han har klippt ut texten om filtret från någon hemsida.
                Reagerade lite på: "Eheim kostar lite mer än andra filter, men tappar knappt ingen effekt när filtret börja bli fullt."

                Stämmer ju inte riktigt. Mitt filter går i 2 månader sen är går det bara på 1/3 av effekten av vad det gör när det är rengjort. Får nog byta ut den fina filtermattan i som alltid bli igensatt mot nått grövre.
                Är det den vita mattan så släng den långt och kör utan, behöver du nån gång rensa vattnet från partiklar så kan du packa filtret fullt med filtervadd ett dygn eller så men glöm inte att ta ut det efteråt..
                Life's a bitch and then you die..
                "I might be right handed but im always left-winged"
                Skriv på!

                Kommentar

                • SuperAquaMan
                  • August 2009
                  • 245

                  #9
                  Ursprungligen postat av Gaffel
                  Är det den vita mattan så släng den långt och kör utan, behöver du nån gång rensa vattnet från partiklar så kan du packa filtret fullt med filtervadd ett dygn eller så men glöm inte att ta ut det efteråt..
                  Det stämmer bra det. Jag har slängt den och satt filtermatta på insuget istället. Det funkar bättre.

                  Kommentar

                  Arbetssätt...