Fluval G4, G6

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • CuRSeD
    • April 2009
    • 186

    Fluval G4, G6

    i helgen skall Fluval G4 och G6 släppas på pwss.se , priset kommer bli ~4300:- för G4 och ~4600:- för G6´an.
    Är väl säkert inga nyheter för de flesta men ändå =) tyckte de va rätt saftigt pris, själv hoppas ja då att fx5´an kanske kommer bli billigare då den nya generationen är ute i handeln.
  • åheim
    • April 2006
    • 13142

    #2
    Jag tror fluval kommer behålla -05 serien och fx5.an och att G- serien blir en "de luxe" modell för den som vill bränna stålar
    Viva Leo Buscaglia

    Kommentar

    • CuRSeD
      • April 2009
      • 186

      #3
      Ja det är väl mycket möjligt, tror ju inte direkt att de kommer plocka bort dom men man kan ju hoppas att priset på dem kan sjunka endel=)

      Kommentar

      • Marnat
        • November 2009
        • 2012

        #4
        Själv är jag sjukt sugen på en fluval G4 faktiskt, riktigt läcker liten sak, sen om jag har behov av ett sådant monster till min 280L tank är ju en annan femma.
        \\54L Apistos//
        \\234L SA//
        MVH Marcus

        Kommentar

        • CuRSeD
          • April 2009
          • 186

          #5
          Nu ligger dom ute, 700l/h samt 1000l/h , de låter ju faktiskt inte direkt som några jetturbiner de inte ;P

          Kommentar

          • DAHLBERG
            • September 2008
            • 1598

            #6
            En liten liten sak som gjorde mig lite sur var när jag pratade med en säljare från tyskland på zoorfmässan om nya fluvalen.

            Han förklarade att den är gjord så att butiker ska sälja mer filterpatroner osv.. Värt?

            Sen finns det massor med bra saker Typ den slår automatiskt om till "saltläge" efter 24h i saltvatten, det tar typ 15 sek att byta filterpatron, har massa elektroniskt tjaffs för såna som är lagda åt det hållet
            DAHLBERGS AKVARIER - BLOGG
            750 liter paludarium - T. microlepis, T. biocellatus, P. leucomystax
            540 liter kulfisk - T. lineatus
            120 liter salt - Koraller och fisk

            Kommentar

            • CuRSeD
              • April 2009
              • 186

              #7
              Ursprungligen postat av DAHLBERG
              En liten liten sak som gjorde mig lite sur var när jag pratade med en säljare från tyskland på zoorfmässan om nya fluvalen.

              Han förklarade att den är gjord så att butiker ska sälja mer filterpatroner osv.. Värt?

              Sen finns det massor med bra saker Typ den slår automatiskt om till "saltläge" efter 24h i saltvatten, det tar typ 15 sek att byta filterpatron, har massa elektroniskt tjaffs för såna som är lagda åt det hållet

              de lätt ju rätt ruttet isåfall, men varför har dom så dålig cirkulation i pumparna?

              Kommentar

              • Marnat
                • November 2009
                • 2012

                #8
                Ursprungligen postat av CuRSeD
                de lätt ju rätt ruttet isåfall, men varför har dom så dålig cirkulation i pumparna?

                dom tänker väl, att kunder ska tycka

                "Är dom små får man ta två"

                då går det ju snabbt från 4500 till 9000 för ett lite större kar
                \\54L Apistos//
                \\234L SA//
                MVH Marcus

                Kommentar

                • åheim
                  • April 2006
                  • 13142

                  #9
                  Jag tror fluvals ingengörer noga har valt den optimala cirkulationen genom filtret för att få ut maximal effekt av det! Sen är det kanske så att det är vanligast att folk har kar i storlek 100-500 och måste man ha kraftig cirkulation kan man enkelt lösa det med en cirk.pump! Själv lägger jag mycket hellre pengarna på en snygg BTN fylld med filtermatta
                  Viva Leo Buscaglia

                  Kommentar

                  Arbetssätt...