Akvariebänk!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • dELIRiUM2009
    • September 2009
    • 33

    Akvariebänk!

    Tänkte bygga bänk till 720...hur lodar man in en sådan? jag menar även om golvet är plant och bänken blir rak så kan ju golvet sätta sig och då måste man väl fixa så att det står i våg eller? eller är det bättre att använda de tradionella alu bänkarna?
    Trassla inte till saken genom att komma dragande med fakta...
  • Jens A.
    • March 2007
    • 5026

    #2
    Fördelen med aluminiumställningarna är att de har ställbara fötter, så att man kan ställa in dem i efterhand. Annars är det bara till att göra på det jobbiga sättet. Man får mäta att akvariet står i våg efter ett tag, gör det inte det så får tömma det och palla upp underifrån med något. Själv tycker jag att spelkort är bra för sådant. Det ligger nog några kortlekar under mina burkar, tror jag.
    Earth first! We´ll screw up the other planets later!

    Min Zoon (med flera bilder!): http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=1252597

    Kommentar

    • dELIRiUM2009
      • September 2009
      • 33

      #3
      Ja varför göra det svårare för sig, jag såg bara framför mig att man fick fixa till bänken sen prova igen och igen men självklart kan man ju palla om med lämpligt material och tjocklek, finns det ställbara fötter som pallar vikten från ett 720 som man kan köpa någonstans? helst fysisk butik tänkte isåfall fästa de i 45x70 reglar...
      Trassla inte till saken genom att komma dragande med fakta...

      Kommentar

      • Ken Olofsson
        • November 2006
        • 8014

        #4
        Ursprungligen postat av dELIRiUM2009
        Ja varför göra det svårare för sig, jag såg bara framför mig att man fick fixa till bänken sen prova igen och igen men självklart kan man ju palla om med lämpligt material och tjocklek, finns det ställbara fötter som pallar vikten från ett 720 som man kan köpa någonstans? helst fysisk butik tänkte isåfall fästa de i 45x70 reglar...
        ett gäng av dessa borde fungera.
        Bli inspirerad och hitta produkter för hemmet. Stort utbud av sängar och madrasser, soffor, garderober, matbord, förvaringssystem och köksskåp.

        hade själv 4 st under ett 150 liters.

        eftersom jag har jobbat där en gång i tiden så ringde jag en polare
        och frågade hur mycket dom tål.

        Upp/ner flera hundra kilo per styck.
        Sidledes belastning......inte så mycket....


        .
        Tycker jag, men jag har haft fel ganska många gånger förr, och med samma sannolikhet som att skatten skall betalas, så kommer jag förmodligen ha fel många gånger i framtiden oxå
        Ibland är jag : Ibland är jag: Men oftast är jag:

        Kommentar

        • Koljonen
          • October 2009
          • 29

          #5
          se till att du har plats för en domkraft under som du kan höja bänken med.
          Och material som tål detta.

          Kommentar

          • dELIRiUM2009
            • September 2009
            • 33

            #6
            Pallar inte ångesten har beställt bänk istället....
            Trassla inte till saken genom att komma dragande med fakta...

            Kommentar

            Arbetssätt...