Guppyhotell

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Blissan
    • March 2006
    • 151

    Guppyhotell

    Är sugen på att köpa ett guppyhotell.
    Någon som har erfarenhet angående ljudnivån på det inbyggda filtret?
    Akvariet ska stå i sovrummet,därav undran
  • Nina82
    • January 2008
    • 6610

    #2
    Hehe... Du kommer ångra dig
    Akvariet bullrar en hel del, fast visserligen inte så länge det är släckt. Så om du inte ska sova dagtid så är det väl ok

    Det jag tycker är mer störande är att det är så svårt att få en balans i det. Det krävs en hel del jobb eftersom det är så litet.
    Vårt är fullt av tofsalger och vid varje vattenbyte drar jag upp en massa trådalger. Fiskar/räkor trivs heller inte lika bra i det som i våra andra kar.
    Har räkor däri nu men de vägrar yngla och håller på att dö ut på naturlig väg.
    12L 12L 24L 24L 24L 24L
    38L 54L 54L 63L 450L

    Kommentar

    • åheim
      • April 2006
      • 13142

      #3
      Jag har ett aquatic nature 27L som är snarlika men det har inga fläktar som väsnas och jag tycker det är suveränt! utrustad med en väldugt tyst pump och grym filtervolym! Jag har haft det igång 3-4 år nu med microrasbora (ca 2år) och amanoräkor hela tiden och det är bara 1 räka som checkat in under alla år och jag tycker det är otroligt lättskött, delvattenbyte var 14.e dag och rengjort filtert 2ggr (innehåller endast grov filtermatta)!
      Viva Leo Buscaglia

      Kommentar

      • Blissan
        • March 2006
        • 151

        #4
        Låter som Guppyhotellet inte kommer att passa i sovrummet,med både snarkande man,snarkande hund och ett bullrande guppyhotell så blir det nog dåligt med sömn!!
        Aqatic natures variant låter lovande däremot,ska kolla det.Tack för goda råd!

        Kommentar

        Arbetssätt...