Isolerplast - Var köper man det i Göteborg?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Ola Svensson
    • June 2002
    • 1081

    Isolerplast - Var köper man det i Göteborg?

    Sån här isolerplast vill jag köpa i Göteborg. Någon som vet var?
    http://www.willabgarden.se/searchful...s=bada&Page=21 Helst vill jag ha 4mm och inte 6mm.

    (Rent generellt borde detta material kunna användas som isolering. Det funkar aldeles utmärkt som täckglas!)

    Sedan skulle jag vilja få tag i ett annat material också. Det fanns ofta i lampor på sjuttiotalet. Det består av vita lameller 1 cm breda och 1 mm tjocka i ett rutnät som bildar 1 x 1 cm stora hål. Det finns att köpa i 0,6 x 1,6 m flak men jag har ingen aning var.

    Jag ska ha materialen som avdelare i akvariet.
    Mvh. Ola
    Medlem i Nordiska Ciklidsällskapet www.ciklid.org
    Provläs Ciklidbladet 3/2009 här www.ciklid.org/pdf/cb3_2009_frivisning.pdf
  • lillfrasse
    • February 2002
    • 2228

    #2
    Välsorterad handelsträdgård eller bygghandel kanske.
    Simma lungt..
    Lillfrasse..

    Kommentar

    • Azur
      • March 2003
      • 12946

      #3
      tror den brukar kallas 'kanalplast', används till växthus.
      Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

      Kommentar

      • Ola Svensson
        • June 2002
        • 1081

        #4
        Tack. Kanalplast ger lite fler träffar.

        Jag har inte sett det på några byggvaruhus i Göteborg men jag har självklart inte varit på alla.

        Wilab tar ju bara 95 kronor i expeditionsavgift och ingen frakt, men jag behöver inte så mycket och åker hellre och hämtar direkt istället för att vänta i 14 dagar.
        Mvh. Ola
        Medlem i Nordiska Ciklidsällskapet www.ciklid.org
        Provläs Ciklidbladet 3/2009 här www.ciklid.org/pdf/cb3_2009_frivisning.pdf

        Kommentar

        • Lasse
          • October 2002
          • 1965

          #5
          Bahaus och Hornbach har och det är helt riktigt kanalplast.

          Vad gäller belysningsraster eller egg crate så vet jag att det går att få tag på någonstans här i Göteborg men hittar det inte just nu. Är det inga större mängder du behöver så har säkert BioTed Marin i Kungsbacka det hemma (används som fragghyllor inom saltvatten) Gå till http://www.biotedmarin.se/ klicka på Webbshop gå till fragmenteringsprodukter och så hittar du det som fraggraster.

          Behöver du större mängder - börja leta här tror jag http://www.hunter.se/page.asp?NodeID...id=82&langid=1

          MVH Lasse
          Jag är inte tillräckligt ung för att veta allt

          Kommentar

          • Azur
            • March 2003
            • 12946

            #6
            Jag vet ju inte vad du tänkt använda produkten till men om du bara vill ha genombruten inert plast:


            Bergo Premium använde jag som "plenum" i ett saltvattenskar för tusen år sen. Lätt att såga till mått.
            Senast redigerad av Azur; 29 September 2009, 10:40.
            Den som är lättsinnig nog att lyssna på vad en varmluftsballong som jag säger gör det på egen risk och mot bättre vetande!

            Kommentar

            • Ola Svensson
              • June 2002
              • 1081

              #7
              Jag ska ha det till avdelare vilket jag faktiskt skrev i första inlägget. Finns det på Hornbach? Jag trodde att jag frågade när jag var där men jag vimsade kanske bara runt.

              Armaturraster (som jag fick veta att det andra materialet heter på forumet på www.ciklid.org) ska jag också ha som avdelare men det går enkelt göra hål som mindre fiskar simmar igenom. Det är dessutom ett bra material til "egg crating" som det påpekats.
              Mvh. Ola
              Medlem i Nordiska Ciklidsällskapet www.ciklid.org
              Provläs Ciklidbladet 3/2009 här www.ciklid.org/pdf/cb3_2009_frivisning.pdf

              Kommentar

              • Lasse
                • October 2002
                • 1965

                #8
                Jag har för mig i alla fall att jag sett det på Hornbach ..... Definitivt vet jag att jag sett det på Bauhaus ute i Bäckebol. Kanalplast i alla fall

                MVH Lasse
                Jag är inte tillräckligt ung för att veta allt

                Kommentar

                • eriahl
                  • April 2004
                  • 5681

                  #9
                  Kanalplast ska en glasmästare kunna ta hem tipsade dom om. K-RAUTA här hade men med som kryss i kanalerna. Trodde det var rätt sort innan jag kollade. Ska själv ha till täckglas. Plantagen kunde inte heller när jag kollade där
                  Senast redigerad av eriahl; 29 September 2009, 11:33.
                  "Jag känner mig som en guldfisk som tittar ut på en ny värld" DOCTOR WHO

                  Kommentar

                  Arbetssätt...