kompletterande innerfilter till juwel kar!

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • xitele81
    • June 2009
    • 155

    kompletterande innerfilter till juwel kar!

    Letar efter ett nytt innefilter, Vill ha med ett bra filter, gärna ppi10!
    har kollat på fluval 4, men verkar som man måste ofta rengöra den, nåt annat bra??
    I karet!
    Dinghani, Saulosi, Chilumba red top, Golden labidochromis, Hongi, Rödzebra (speciell avelsform), cynotilapia afra.
  • Guest

    #2
    Hur stort är ditt kar och vad har du för pump i det? (L/H)

    Kommentar

    • Markus1984
      • November 2008
      • 2606

      #3
      Filtermassan går ju att byta ut i vilket filter du nu än väljer. Själv har jag ett Eheim Aquaball med ppi15 som extra filter i mitt Juwel 180.

      Annars är väl Fluval UX-serien eller dom klassiska Eheim pumphuvudena med filterpatroner att rekommendera..
      Medlem i Västerås Akvarieförening www.vaaf.se!

      Kommentar

      • xitele81
        • June 2009
        • 155

        #4
        har Juwel 180, 1000l i timmen har jag nu! finns det nån pump med filter i med ppi 10+
        hur byter man ut filtermassan då? finns det original mattor eller behöver man klippa till själv? länka gärna till nåt!

        Edit! hur grov är mattan till fluval 4/aquaball? i dess filter som ingår?
        Senast redigerad av xitele81; 01 September 2009, 14:16.
        I karet!
        Dinghani, Saulosi, Chilumba red top, Golden labidochromis, Hongi, Rödzebra (speciell avelsform), cynotilapia afra.

        Kommentar

        • åheim
          • April 2006
          • 13129

          #5
          Fluvals matta är grövre än i aquaball och fluval håller ett bra flöde under lång tid och det vet jag eftersom jag har 4st! Jag tycker du ska köra på fluval för det är bra filter!
          Viva Leo Buscaglia

          Kommentar

          • xitele81
            • June 2009
            • 155

            #6
            blev en fluval 4! verkar jättebra! men har en fråga! tror ni att mina fiskar trivs i vattnet som bägga pumparna gör! det är ganska bra fart på karet nu! bägge pumparna gör nu 1000l i timmen var! fiskar i sign
            I karet!
            Dinghani, Saulosi, Chilumba red top, Golden labidochromis, Hongi, Rödzebra (speciell avelsform), cynotilapia afra.

            Kommentar

            • Xul
              • January 2007
              • 709

              #7
              Du har sakert omraden med hogt och lagt flode i tanken
              blir sakert jattebra. Visst fluvalen satter igen sig relativt fort men jag brukar oxa fa ut en hel del skit nar jag rengor och den ar latt att gora.

              Kommentar

              • åheim
                • April 2006
                • 13129

                #8
                Ursprungligen postat av xitele81
                blev en fluval 4! verkar jättebra! men har en fråga! tror ni att mina fiskar trivs i vattnet som bägga pumparna gör! det är ganska bra fart på karet nu! bägge pumparna gör nu 1000l i timmen var! fiskar i sign
                Du har en del riktigt aggressiva arter i din fiskblandning, du upplever inga problem...?
                Hur stort kar har du?
                Malawi vill ha ett syrerikt vatten och det blir det med bra genomströmmning men du kan ha en pump på varje sida och rikta strålarna rakt mot varannn så tar de ut varann lite grann!
                Viva Leo Buscaglia

                Kommentar

                • Xul
                  • January 2007
                  • 709

                  #9
                  En stor rot eller fluvals finfilterinsatser hjalper oxa

                  Kommentar

                  Arbetssätt...