T5 rör med olika märken passar i alla ramper?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Grothras
    • July 2009
    • 401

    T5 rör med olika märken passar i alla ramper?

    Ja har en T5 ramp på gång med dubbla 54w lysrör. Ska köpa lysrör till dem på fredag då det förhoppningsvis har kommit med posten och undrar då om alla lysrör till T5 ramper har samma sockel. Antar att så borde vara fallet men man vet ju aldrig

    Sen vilket ljusrör är bäst för växter? Kikade på Aqwarelle lysrör idag på Hornbach och det var 2 rör som nämnde växter. Tyskan är ju inte helt 100! Jag skulle ju kunna ta ett av varje men:P
  • ansjo
    • November 2005
    • 29967

    #2
    Köp Philips Aquarelles 54 wattare, de funkar alldeles utmärkt.
    Att socklarna är standard är en sak, men vissa akvarietillverkare kör med egna längder är en annan och gör att det bara funkar med deras egna rör.
    /Anders

    Medlem i NCS - givetvis!

    Kommentar

    • Grothras
      • July 2009
      • 401

      #3
      Ursprungligen postat av ansjo
      Köp Philips Aquarelles 54 wattare, de funkar alldeles utmärkt.
      Att socklarna är standard är en sak, men vissa akvarietillverkare kör med egna längder är en annan och gör att det bara funkar med deras egna rör.
      har ett Hagen Glo 2x54w på väg.Jaha så det var inte bara wattantalet då. var visst inte alla som hade 115 som standard... Får väl åka dit och kolla igen antar jag:/ Eller är det någon som vet ifall Hornbach har 115cm T5 lysrör?

      Kommentar

      • Grothras
        • July 2009
        • 401

        #4
        Bumb.

        Jag har ingen bil så det är krångligt för mig att först låna bil för att sedan åka dit och kolla ifall de har 115cm T5 rör Ingen som vet ifall de har det eller inte?

        Kommentar

        • Grothras
          • July 2009
          • 401

          #5
          Bah kom på att det faktiskt finns något som heter telefon så jag testade det. Men det verkar ju som om att det finns 3 miljoner olika lysrör och de hade inga som var 115cm. Dock verkade tjejen som jag snackade med lite osäker.

          Men det blir väl att beställa det också. Trodde att lysrör var så pass vanligt att det inte skulle behövas...

          Kommentar

          • ansjo
            • November 2005
            • 29967

            #6
            /Anders

            Medlem i NCS - givetvis!

            Kommentar

            • Grothras
              • July 2009
              • 401

              #7
              Mjo är inne där och tänkte beställa men hade tänkt att köpa det fysiskt i butik men det ville sig tydligen inte så. Förhoppningsvis kan de samfrakta med min lysramp om de inte har skickat den redan!

              Kommentar

              • MagicFingers
                • November 2003
                • 3136

                #8
                finns fler fysiska butiker i gbg som säkerligen har t5 inne...,
                Nemo saltat sobrius, Nisi forte insanit

                Nunc Est Bibendum

                Kommentar

                • Sleaper

                  • September 2008
                  • 2894

                  #9
                  Ursprungligen postat av Grothras
                  Mjo är inne där och tänkte beställa men hade tänkt att köpa det fysiskt i butik men det ville sig tydligen inte så. Förhoppningsvis kan de samfrakta med min lysramp om de inte har skickat den redan!
                  Hornbach har bara T5 för Juvelkar (54W, 1047mm, ej Aquarell) vad jag sett. Däremot har jag sett T5 Aquarelle hos Zookompaniet i Gamlestan.

                  Kommentar

                  • Grothras
                    • July 2009
                    • 401

                    #10
                    Ursprungligen postat av MagicFingers
                    finns fler fysiska butiker i gbg som säkerligen har t5 inne...,
                    Mm Har varit i 3butiker varav ingen av dem ha haft det. Men de kan ta hem det^^

                    Kommentar

                    Arbetssätt...