Litet Akvarium

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • joppeg
    • August 2009
    • 28

    Litet Akvarium

    Hej.

    Skall köpa ett litet akvarium för att ha små svenska fiskar i.
    Börjar nog med elritsa då jag vet att den är lättskött och äter vanligt flingfoder. Hade flera av den i familjens 320liters akvarium tills vi gjorde oss av med det och avlivade fiskarna. Jag undrar om ni vet någonstans dom säljer små plastakvarium. Hittat detta på 21l men det kan ju finnas sidor med billigare. Även glas går bra.

    MVH Jonathan

    Tack på förhand
  • chainy
    • February 2007
    • 405

    #2
    Rätta mig om jag har fel nu men kan inte elritsan bli upp till 12 cm? Menar du att du ska ha sånna (de är väl flockfiskar) i 21 L akvarium????
    Bilder på mina fiskar finns på;
    http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=2449363

    Kommentar

    • joppeg
      • August 2009
      • 28

      #3
      En elritsa kan bli 12 cm. Men en abbore kan ju bli 50cm men det är ju inte ofta den blir så stor och speciellt inte om den får röra sig på små ytor. Ofta blir inte fiskarna så stora och tar man dom när dom är små blir dom knappast 12 cm, mina växte sig till max 5 cm på ca ett år.
      Senast redigerad av joppeg; 07 August 2009, 22:51.

      Kommentar

      • åheim
        • April 2006
        • 13137

        #4
        Ursprungligen postat av joppeg
        En elritsa kan bli 12 cm. Men en abbore kan ju bli 50cm men det är ju inte ofta den blir så stor och speciellt inte om den får röra sig på små ytor. Ofta blir inte fiskarna så stora och tar man dom när dom är små blir dom knappast 12 cm, mina växte sig till max 5 cm på ca ett år.
        Du kommer ingenstans här på zoopet med ideér om att stoppa i inhemska fiskar i ett 20-30Liters skaffa ett litet gäng räkor istället!
        Viva Leo Buscaglia

        Kommentar

        • joppeg
          • August 2009
          • 28

          #5
          Okej, Trevligt. Men tack ändå
          Kikat lite på det med räkor, verkar intressant. Har möjlighet att köpa ett 6 kantigt 30liters kar i glas med lyse och allting för 300. Detta verkar vara ett ganska bra pris.
          Senast redigerad av joppeg; 10 August 2009, 12:28.

          Kommentar

          • blackizzz
            • August 2009
            • 33

            #6
            lol skaffa större
            Allt jag vill ha är ett saltvattenkar

            Kommentar

            • Grothras
              • July 2009
              • 401

              #7
              Ursprungligen postat av joppeg
              Okej, Trevligt. Men tack ändå
              Kikat lite på det med räkor, verkar intressant. Har möjlighet att köpa ett 6 kantigt 30liters kar i glas med lyse och allting för 300. Detta verkar vara ett ganska bra pris.
              Ja kör räkor. Inhemska fiskar i ett sådan liett kar är enbart rent djurplågeri och bör då även vara olagligt.

              Kommentar

              • Snap3
                • May 2009
                • 145

                #8
                Skaffa minst 54 liters, det är att rekommendera! Fiskarna mår bättre när de får yta att röra sig på.

                Kommentar

                • Steffo76
                  • August 2008
                  • 8

                  #9
                  Tänk på att räkor är betydligt känsligare än fiskar. Även om inte räkor kräver så stor plats så är vattenkvaliten a och o.
                  African Cichlids - Betalda Undersökningar - Tjäna Pengar

                  Kommentar

                  Arbetssätt...