t8 lysrör för insjö ?

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Simonols
    • July 2008
    • 108

    t8 lysrör för insjö ?

    Hej jag håller på med ett 375l svenk insjö akvarium

    Vad ska man köra för lysrör till det ? Jag har t8 120cm 36w armatur för 2 lysrör. Justnu sitter det 2 st biltema daylight i armaturen men tycker det är sån tråkig färg i karet med bara 2 såna.

    Skulle vilja få en lite mörkare/blåare/grönare ton tror jag. Det är ju inte spec ljust i våra insjöar heller

    Någon som har nå bra tips vad man kan köra för lysrör ?

    Mvh Simon
  • Simonols
    • July 2008
    • 108

    #2
    Kom igen nu ingen som har något tips ?

    Kommentar

    • Fuzzop
      • July 2007
      • 2380

      #3
      själv har jag 3 biltema daylight ihop med ett grolux och tycker det blir snyggt men det är kanske inte riktigt den färgen du letar efter, ett biltema daylight och ett hagen aqua-glo skulle kunna bli en hygglig kombination för dig skulle jag tro annars om du vill ha lite mindre vitt ljus och deppigare blått är marine-glo ditt val men för mig skulle det nog kännas lite väl mörkt.

      Kommentar

      • Simonols
        • July 2008
        • 108

        #4
        Tackar för svaret.

        Här är ett akvarium som har sån färg på belysning jag vill ha men jag har t8 http://www.blocket.se/malmo/530_lite....htm?ca=18&w=3

        Kommentar

        • Fuzzop
          • July 2007
          • 2380

          #5
          biltema daylight + aqua-glo skulle jag tro ger ett liknande ljus, inte så långt ifrån iaf.

          Kommentar

          • Simonols
            • July 2008
            • 108

            #6
            Okej hur tror ni det skulle se ut med 1 biltema day-light och 1 sånt här http://www.pwss.se/product.php?produ...&cat=31&page=2

            Kommentar

            • Fuzzop
              • July 2007
              • 2380

              #7
              blir väldigt blått och kan nog se lite för blekt ut då du inte har nån röd färg i nåt av rören, ser iaf inte ut som på den blocket annonsen då skulle jag tro

              Kommentar

              Arbetssätt...