Mollyhotell filtret??

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Hisingislandman
    • December 2006
    • 176

    Mollyhotell filtret??

    Är det någon som vet varför filtret på ett mollyhotell har ett fack under alla avdelningarna som är helt tomt? Varför går avdelningarna inte hela vägen ner till botten? Det är alltså 3 ganska stora fack och ett ännu större under som är tomt och inte har någon genomströmning alls men är fullt med vatten. Konstigt.

    Funderar på om man skulle modda lite så att även det används till nåt vettigt.

    Nån som vet eller har idéer??

  • åheim
    • April 2006
    • 13136

    #2
    ...Är det inte så att vattnet rinner uppifrån och ner genom filtermaterialet i 1.a facket och sen nerifrån och upp i 2.a facket och uppifrån och ner i sista... Är det på det viset så bör det vara en tom spalt i botten för att förhindra att det sätter igen i botten!
    Viva Leo Buscaglia

    Kommentar

    • Hisingislandman
      • December 2006
      • 176

      #3
      Som en sump? Tråg?
      Ja , kanske är det därför. Men det är ju jättestort!

      Jag har plockat isär hela filtret nu för jag upptäckte en läcka (spricka i glaset) som jag lagat i hörnet innanför filtret.

      Få se om jag förändrar något när jag sätter tillbaks det.

      Kommentar

      • Tougaye
        • January 2008
        • 209

        #4
        Ursprungligen postat av Hisingislandman
        Som en sump? Tråg?
        Ja , kanske är det därför. Men det är ju jättestort!

        Jag har plockat isär hela filtret nu för jag upptäckte en läcka (spricka i glaset) som jag lagat i hörnet innanför filtret.

        Få se om jag förändrar något när jag sätter tillbaks det.
        kan ha fel men ..molly hotel kan användas som salt kar i det facket kan man ha en skummare.obs tror jag

        Kommentar

        • Hisingislandman
          • December 2006
          • 176

          #5
          Orca mt50

          Har letat info om mollyhotellet och sett att det även säljs som orca mt50 i England.

          Kommentar

          Arbetssätt...