Vågar jag?

Kollaps
X
Kollaps
+ Fler alternativ
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Jerry_ciklid
    • January 2008
    • 476

Vågar jag?

Hämtade ett 375 (alu) i kväll, karet var kanon och priset var likaså. Men som ställning använde dom ett skrivbord, mycket stabilt på metallben. Problemet är att skivan på skrivbordet är för liten för karet så dom hade lagt en taskigt tillsågad plywoodskiva på för att kompensera detta.
    Min fråga är om jag törs ställa karet direkt på skrivbordet?
    Bordet är 120x42 cm och karet är 150x50 cm.
    Hur ska jag isf ställa det för att fördela vikten rätt? Det blir glas mot skiva (hoppas jag har förklarat så att ni förstår...)
  • joakim.anderberg

Köp några lecablock och ställ på varandra, blir en tålig och robust ställning som inte är så dyr!

Sen tror jag man bör lägga en skiva frigolit under akvariumet om man inte har nån ram i botten.

Kommentar

• Flojden
      • May 2007
      • 160

Ursprungligen postat av joakim.anderberg
      Köp några lecablock och ställ på varandra, blir en tålig och robust ställning som inte är så dyr!

Sen tror jag man bör lägga en skiva frigolit under akvariumet om man inte har nån ram i botten.

helt rätt!

Kommentar

• Jerry_ciklid
        • January 2008
        • 476

Givetvis blir det frigolit mellan om jag skulle göra som jag skrev. Saken är ju den att ramen i botten kommer inte göra någon nytta alls. Sidoglasen bör ju vara limmade PÅ botten så det borde inte vara någon fara... Och vikten är inte heller nån fara då bänken är mycket stabil... Ska köpa en aluställning, detta är bara en tillfällig lösning...
        Senast redigerad av Jerry_ciklid; 22 January 2009, 22:06.

Kommentar

Arbetssätt...