Hubba !
Funderar på att ge uppdrag åt min svåger att tillverka ett ytterfilter åt mig i rostfritt stål.
Det är ju egentligen inga konstigheter, det är ju bara en vattentät låda med två hål, ett för intag, ett för utblås, och sedan en cirkpump som drar runt vattnet.
Men, nu är det så att jag isf skulle vilja utnyttja någon av de 3 pumpar jag har liggandes, och ingen av dom fungerar utaför karet.
Och jag skulle vilja ha pumpen utanför karet, av skäl som tar alldeles för lång tid att redovisa här.
Så, en liten ide jag har .är att ha pumpen inne i filtret.
Och då kommer ett intressant problem upp.
Den där pumpen kräver ju ström för att fungera.
Så, kabeln måste gå igenom en sida på filtret.
Hur löser man så att man får en vattentät genomförning av en kabel ?
Är det så enkelt att man kan borra ett hål, säg på 5mm i diameter, trä igenom kabeln, och sedan dratta på med en bra hög med silikon runt hålet ?
Eller finns det någon sorts färdiga lösningar att köpa någonsstans ??
Funderar på att ge uppdrag åt min svåger att tillverka ett ytterfilter åt mig i rostfritt stål.
Det är ju egentligen inga konstigheter, det är ju bara en vattentät låda med två hål, ett för intag, ett för utblås, och sedan en cirkpump som drar runt vattnet.
Men, nu är det så att jag isf skulle vilja utnyttja någon av de 3 pumpar jag har liggandes, och ingen av dom fungerar utaför karet.
Och jag skulle vilja ha pumpen utanför karet, av skäl som tar alldeles för lång tid att redovisa här.
Så, en liten ide jag har .är att ha pumpen inne i filtret.
Och då kommer ett intressant problem upp.
Den där pumpen kräver ju ström för att fungera.
Så, kabeln måste gå igenom en sida på filtret.
Hur löser man så att man får en vattentät genomförning av en kabel ?
Är det så enkelt att man kan borra ett hål, säg på 5mm i diameter, trä igenom kabeln, och sedan dratta på med en bra hög med silikon runt hålet ?
Eller finns det någon sorts färdiga lösningar att köpa någonsstans ??
Kommentar