vad tycker ni om sådana kar? funderar nämligen på att köpa ett. är det något man ska tänka på när man har ett sådant kar? hade tänkt mig ett 60-liters.
Jag tycker det är jättetjusigt!! Har ett 60-liters hemma med endlers guppy och körsbärsräkor. Jga har fått kommentarer om att det är djurplågeri att ha fiskar i ett sådant kar. Jag har sett fiskar som har det värre så jag tänker fortsätta ha dem däri. Bilden är ifrån nystarten. Numera är baksidan täckt av gröna växter.
Jag tycker det är jättetjusigt!! Har ett 60-liters hemma med endlers guppy och körsbärsräkor. Jga har fått kommentarer om att det är djurplågeri att ha fiskar i ett sådant kar. Jag har sett fiskar som har det värre så jag tänker fortsätta ha dem däri. Bilden är ifrån nystarten. Numera är baksidan täckt av gröna växter.
det ser tjusigt ut. men kan man bara ha typ guppys i det, själv är jag sugen på platy(det kanske är för litet för dem?)
Viktigt att tänka på att det är ganska liten bottenyta och många arter behöver ha botten som revir och för att gräva runt och böka. Platy tror jag säkert man kan ha i men allra bäst är det med småfisk. Mitt kar är ganska högt alltså blir det väldigt liten bottenyta... Ciklider, pansarmalar eller andra malar skulle jag inte stoppa ner där. Det finns säkert fler exempel men mer än så här orkar inte hjärnan komma på just nu ... En annan viktig sak är också att täcka för sidorna så det inte är fri insyn överallt ifrån för då stressas fiskarna av alla rörelserna på utsidan. Själv har jag täckt tre av sex sidor. Mitt akvarium är placerat i hörnet på min stora fönsterbänk i köket så det är ett ganska "lugnt" område.
Kommentar