6-8 kantigt akvarie

Kollaps
X
Kollaps
+ Fler alternativ
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • rödtoppen
    • June 2006
    • 3148

6-8 kantigt akvarie

vad tycker ni om sådana kar? funderar nämligen på att köpa ett. är det något man ska tänka på när man har ett sådant kar? hade tänkt mig ett 60-liters.
    / dtoppen /
  • Lenmar
    • February 2004
    • 6154

Jag tycker det är jättetjusigt!! Har ett 60-liters hemma med endlers guppy och körsbärsräkor. Jga har fått kommentarer om att det är djurplågeri att ha fiskar i ett sådant kar. Jag har sett fiskar som har det värre så jag tänker fortsätta ha dem däri. Bilden är ifrån nystarten. Numera är baksidan täckt av gröna växter.
    Bifogade filer
    Goa hälsningar, Maria Min hemsida
    Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke!

Kommentar

• rödtoppen
      • June 2006
      • 3148

Ursprungligen postat av Lenmar
      Jag tycker det är jättetjusigt!! Har ett 60-liters hemma med endlers guppy och körsbärsräkor. Jga har fått kommentarer om att det är djurplågeri att ha fiskar i ett sådant kar. Jag har sett fiskar som har det värre så jag tänker fortsätta ha dem däri. Bilden är ifrån nystarten. Numera är baksidan täckt av gröna växter.
      det ser tjusigt ut. men kan man bara ha typ guppys i det, själv är jag sugen på platy(det kanske är för litet för dem?)
      / dtoppen /

Kommentar

• Tri-X 400
        • April 2006
        • 259

Du frågar om det är något man ska tänka på och det är väl placeringen i rummet.

Du tycker att akvariet är snyggt men passar det inte i rummet så kan det bara se konstigt ut. Det kan var något värt att tänka på

Kommentar

• Lenmar
          • February 2004
          • 6154

Viktigt att tänka på att det är ganska liten bottenyta och många arter behöver ha botten som revir och för att gräva runt och böka. Platy tror jag säkert man kan ha i men allra bäst är det med småfisk. Mitt kar är ganska högt alltså blir det väldigt liten bottenyta... Ciklider, pansarmalar eller andra malar skulle jag inte stoppa ner där. Det finns säkert fler exempel men mer än så här orkar inte hjärnan komma på just nu ... En annan viktig sak är också att täcka för sidorna så det inte är fri insyn överallt ifrån för då stressas fiskarna av alla rörelserna på utsidan. Själv har jag täckt tre av sex sidor. Mitt akvarium är placerat i hörnet på min stora fönsterbänk i köket så det är ett ganska "lugnt" område.
          Goa hälsningar, Maria Min hemsida
          Man kan inte bromsa sig ur en uppförsbacke!

Kommentar

Arbetssätt...