Får hem nya 560 liters-karet på onsdag. Jag ska ha en filterkammare med blå filtermattor som rening. Nu behöver jag en ny cirkulationspump till den. Har en Eheim 2252 i min 350 liters kar, men den klarar nog inte nya karets behov (pumpar 1200 liter/ timme). Jag vill ha en pump med kapacitet på 1500 liter/ timme. Med tanke på täta filtermattor, skit i pumpen mm så tänkte jag köpa en med kapacitet på runt 2000 liter. Kandidaterna är:
-<u><b>Eheim 1060</b></u>, 2280 liter/ timme. Nackdel
yr Fördel: Pålitlig och tyst. Pris 1400-1450:-
-<u><b>Project pjp 2001</b></u>, 2000 liter/ timme. Vet ingenting om den. priset ligger på ~600:-
-<u><b>Aquabee up</b></u>, 2000 liter/ timme. Vet ingenting om den. Pris 550:-
Är det någon som har erfarenhet av de 2 sistnämnda? De får inte väsnas och helst vara långlivade och lätta att underhålla.
Jag gillar Eheim, men priset är ju mer än det dubbla jämfört med de andra märkena. Alla finns ju billigare att få från Tyskland, men jag har lite brådis och Aquaristic.net exempelvis kan ju dra ut på tiden med leveranserna, sist fick vi vänta över en månad på grejorna.
Så, någon! Duger det med annat än Eheim?
Eller har någon andra förslag på cirkulationspumpar?
-<u><b>Eheim 1060</b></u>, 2280 liter/ timme. Nackdel

-<u><b>Project pjp 2001</b></u>, 2000 liter/ timme. Vet ingenting om den. priset ligger på ~600:-
-<u><b>Aquabee up</b></u>, 2000 liter/ timme. Vet ingenting om den. Pris 550:-
Är det någon som har erfarenhet av de 2 sistnämnda? De får inte väsnas och helst vara långlivade och lätta att underhålla.
Jag gillar Eheim, men priset är ju mer än det dubbla jämfört med de andra märkena. Alla finns ju billigare att få från Tyskland, men jag har lite brådis och Aquaristic.net exempelvis kan ju dra ut på tiden med leveranserna, sist fick vi vänta över en månad på grejorna.
Så, någon! Duger det med annat än Eheim?

Kommentar